مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: بر اساس امضای تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از طرح‌ها، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های اعضای کانون‌های جوانان و دانشجویان جمعیت هلال احمر در موضوعات مرتبط با مبارزه با موادمخدر بطور ویژه حمایت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 23 November 2020

 رامین معبودی در نشست با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهارداشت: همچنین حمایت مادی و معنوی از تسهیل‌گران و مربیان آموزش‌دیده و اعضای جمعیت هلال احمر ، حمایت از برنامه‌های هلال احمر در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و نیز کمک و تامین مالی بخشی از طرح‌های اجرایی جمعیت هلال احمر از جمله تعهدات ستاد مبارزه با مواد مخدر در این تفاهم‌نامه است.

او گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این جمعیت برای مبارزه با موادمخدر استفاده می‌کنیم.

او افزود: اعضای کانون‌های غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان، طلاب، روستایی و خانه‌های هلال برای مبارزه همه‌جانبه با موادمخدر و روان گردان‌ها بسیج می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعضای سازمان جوانان و داوطلبان جهت پیشگیری از مصرف موادمخدر در محیط‌های چهارگانه خانواده، محل آموزش، محل کار و محلات اقدام خواهند کرد، ادامه داد: ارائه دوره آموزشی کمک‌های اولیه بنابه خواسته شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، امکان بهره‌برداری از اماکن ورزشی جمعیت هلال احمر، استفاده از تجارب دیگر کشورها و نهادهای بین‌المللی و کمک به تامین داروهای موردنیاز درمان و کاهش آسیب‌های مصرف‌کنندگان مواد مخدر از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان اردبیل خواهد بود.

معبودی اظهارداشت: این‌ اقدامات در راستای تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با جمعیت هلال احمر کشور انجام می‌شود.

او گفت: همکاری مشترک و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ساختاری و اجرایی و توانمندی‌های علمی موجود برای پیشگیری اولیه از سوء‌مصرف مواد، کنترل و کاهش اعتیاد در کشور و اتخاذ تدابیر علمی، فنی و اجرایی لازم در راستای کاهش نرخ بروز اعتیاد، همکاری در تهیه و تدوین محتوای آموزشی استاندارد آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی و کاهش تقاضای موادمخدر در کشور از محورهای این تفاهم‌نامه می‌باشد.

استان اردبیل در زمینه تعداد معتادان وضعیت نسبتا مناسبی داشته و جزو مناطق با وضعیت سفید می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار