رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان تشدید نظارت‌ بر بازار گفت: با گران‌فروشی برخورد شده و متخلفان صنفی هم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 08 November 2020

 رامین صادقی روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار اردبیل افزود: از ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی برای ۶۹۲ متخلف صنفی تشکیل شده و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی درباره کمبود آرد و روغن در استان گفت: کمبود آرد در استان وجود ندارد و مشکلی که اخیرا در این زمینه ایجاد شده، ناشی از بحث اختلاف قیمت در بازار آزاد و سهیمه بود و افراد سودجو سعی داشتند از طریق عرضه خارج از شبکه، آرد یارانه‌ای را بفروش برسانند که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

وی بیان کرد: میزان سهمیه نانوایان افزایش یافته و روغن موردنیاز آنها نیر به اندازه کافی تامین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی و لوازم خانگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: احتکار، اختفا و امتناع از عرضه کالا، عدم اعلام موجودی، توزیع خارج از شبکه و عدم رعایت قیمت مصوب تخلف بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: متصدیان واحدهای صنفی و خدماتی بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی و در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ملزم به نصب قیمت بر روی کالا و نرخ دستمزد خدمت در محل کسب می‌باشند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه‌داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی، احتکار و اختفاء و توزیع کالا خارج از شبکه را با استفاده از سامانه ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار