استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل بر مراقبت بیشتر از گروه‌های پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در برابر ویروس کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 08 November 2020

 اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهارداشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گروه‌های پرخطر بیشترین افراد بستری را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به کمبود نیروی درمانی و امکانات بیمارستانی نسبت به جامعه هدف پرخطر بر مراقبت از این گروه‌ها به عنوان سرمایه‌های انسانی تاکید کرد و خواستار اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اطلاع‌رسانی به این گروه‌ها برای اقدامات پیشگیرانه با ورود نهادهای مختلف مردمی، بهداشتی و فرهنگی شد.

استاندار اردبیل افزود: شناسایی این افراد که بیشتر در سنین بالای ۶۰ قرار دارند و برقراری تماس‌های تلفنی و حضوری می‌تواند در خودمراقبتی آنان در پیشگیری از  ابتلا به بیماری کرونا موثر باشد.

بهنامجو گفت: خانواده‌ها باید مراقب باشند این گروه‌ها تا حد ممکن از منزل بیرون نروند و نیازمندی‌های آنان در خصوص تهیه دارو و خرید مایحتاج توسط  اعضای خانواده و نزدیکان انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط اقشار مختلف گفت: همه مردم و حتی کارکنان و مدیران دولتی باید خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات کنند و در صورت برگزاری اجتماعات غیرضروری بویژه در آرامستان‌ها، غذاخوری‌ها و منازل برخورد قانونی اعمال می‌شود.

استاندار اردبیل از تعطیلی برخی مراکز و رده‌های شغلی غیرضروری تا اطلاع بعدی خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای پذیرش این تعطیلی باید توسط مراکز و نهادهای مختلف انجام شود تا مردم از این برنامه تمکین کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونا در استان خواستار توجه فرمانداری‌ها به اجرای مصوبات این قرارگاه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به بستری شدن روزانه ۶۰ تا  ۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان  هرگونه بی‌توجهی به تدوین روش‌های پیشگیرانه را در سیر صعودی این بیماری موثر دانست.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: با توجه به اضافه شدن سه بخش دیگر بیمارستانی به بخش کرونا و افزایش تعداد مراجعان در صورت تداوم صعودی ابتلا به کرونا  بیمارستان‌های استان دیگر قادر به پذیرش بیماران نخواهند شد.

وی بیان کرد: با توجه به برودت هوا در روزهای آینده و عدم تهویه هوا به دلیل بازنبودن در و پنجره میزان ابتلا به بیماری کرونا در صورت عدم توجه به اقدامات پیشگیرانه بیشتر خواهد شد.

حبیب‌زاده بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عدم اجرای تمهیدات لازم برای کنترل شیوع کرونا را در بروز اپیدمی چهارم این بیماری در فصل زمستان محتمل دانست که به مراتب تلفات بیشتری خواهد داشت.

وی توجه به اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه جدی مردم و مسوولان به این امر شد.

در این جلسه تعدادی از مدیران و فرمانداران استان اقدامات انجام گرفته در دستگاه مربوطه خود را در راستای کنترل و آگاه‌سازی مردم برای کاهش شیوع بیماری کرونا گزارش کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار