اصناف پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل
استاندار اردبیل گفت: با توجه به ورود اردبیل به وضعیت فوق بحرانی و حاد اعمال محدودیت‌های کرونایی در اردبیل ادامه دارد و درصدد رسیدن به یک وضعیت متعادل هستیم.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 08 November 2020

 برابر کرونا و مراقبت از افراد پرخطر و بیماری زمینه‌ای در حال حاضر به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی و مهم است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای صیانت از گروه‌های خطر مبنای کار قرار گرفته است.

صبح امروز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور مسئولین استانی برگزار و در این جلسه اهمیت به تأمین سلامتی سرمایه‌های انسانی اشاره شد و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ورود نهادهای مختلف به این موضوع انجام یافت.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این جلسه ضمن اهمیت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های مناسب برای انجام اقدامات پیشگیرانه اظهار داشت: در تلاش برای رسیدن به یک وضعیت متعادل هستیم و در شرایطی که گروه‌های پرخطر اکثر فوتی‌ها را تشکیل می‌دهد بنابراین نیاز است در این زمینه برنامه‌های مناسبی مبنای کار باشد.

وی با اشاره به این که کمبود نیروی درمانی و امکانات بیمارستانی برای حفظ سلامتی جامعه هدف مبنای کار است بیان کرد: درصدد هستیم با شناسایی این افراد زمینه خودمراقبتی این افراد را برای آنان فرهنگ‌سازی و توجیهی کنیم تا در این صورت همکاری‌های لازم مبنای کار باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم توسط مردم و بسیج نیز می‌تواند در امر کاهش ابتلا به این بیماری نقش اساسی ایفا کند که این مسئله نیز به نوبه خود حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از ابتلای گروه‌های پرخطر تا حد امکان بکاهیم.

بهنامجو ادامه داد: در این راستا خانواده‌ها نیز باید نهایت سعی و تلاش خود را برای مراقبت از این افراد انجام دهند تا زمان ماندگاری و شیوع این ویروس به اتمام برسد چرا که تداوم این وضعیت سبب بروز مشکلات در تمامی حوزه‌ها به خصوص کسب و کار و اقتصاد شده است.

وی اظهار کرد: از مردم خواهشمندیم تجمعات و دورهمی‌های غیرضروری را کنار بگذارند و تمامی ضوابط ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شوند.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت مسئله تعطیلی برخی مراکز در سطح استان مورد توجه قرار گرفته که انتظار می‌رود در این زمینه نهادهای مربوطه اقدامات لازم را انجام داده و اصناف نیز تا اطلاع ثانونی همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردبیل مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

در ادامه بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در این جلسه اظهار کرد: اهمیت به مقابله با کرونا یکی از موضوع‌های مهم در حال حاضر است که به همین منظور نیاز است تا فرمانداران با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به این که قرارگاه مبارزه با کرونا در استان تشکیل یافته است گفت: در این راستا نیاز است همگان به اندازه مسئولیت خود اقدام کرده و بدون هیچ اغماض و چشم‌پوشی در وظایف خود کوتاهی نکنند چرا که متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردبیل مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و به همین منظور درصدد تجهیز بیمارستان‌ها و ایجاد تخت‌های جدید هستیم.

ندایی اظهار کرد: در شهرهایی که وضعیت حاد کرونایی قرار دارند به جز اصناف ضروری مابقی در تعطیلی به سر خواهند برد و  در این زمینه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و درصدد اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان و رعایت همه‌جانبه مردم هستیم.

معاون استاندار اردبیل از تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: اهمیت به مراقبت از افراد پرخطر و آموزش خودمراقبتی به آنان یکی از اولویت‌های اساسی و مهم است که در این زمینه نیاز است ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبنای کار قرار گیرد.

ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل روبه‌اتمام است

شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این باره بیان کرد: متأسفانه به طور میانگین شرایط بستری کرونایی در استان اردبیل وضعیت صعودی پیدا کرده و در این زمینه باید درصدد ایجاد روش‌های پیشگیرانه برای کنترل وضعیت موجود باشیم.

وی با اشاره به این که بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها عمده دلیل شرایط پیش آمده در این زمینه است گفت: نیاز است در راستای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها اقدامات لازم انجام یابد چرا که با تداوم وضعیت موجود کنترل شرایط از دست خارج خواهد شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: بدون شک با توجه به کاهش دمای هوا در استان اردبیل این میزان ابتلا در استان اردبیل روبه افزایش خواهد بود که در صورت بی‌توجهی به این موضوع بحرانی و مهم شروع اپیدمی‌های بعدی دور از انتظار نیست و شرایط سختی در پیش روی ما است.

وی افزود: درصدد کنترل و مهار این ویروس منحوس با همکاری مسئولین و مردم هستیم و در این زمینه باید در راستای آگاهسازی مردم تمام سعی و تلاش خود را به‌کارگرفته و برای رسیدن به یک وضعیت متعادل و قابل قبول گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار