رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال از شناسایی و دستگیری عامل قطع و فروش درختان منطقه جنگلی اندبیل این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 08 November 2020

صادق پورمحمد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با دریافت گزارشی مبنی بر قطع مخفیانه و شبانه درختان قدکوتاه جنگل اندبیل ، ماموران یگان حفاظت این اداره وارد عمل شده و با زیر نظر گرفتن منطقه جنگلی یاد شده به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از ترفندهای ویژه موفق به شناسایی و دستگیری عامل قطع و فروش درختان این جنگل و تحویل وی به محاکم قضایی شدند.

وی افزود: فرد دستگیر شده اقدام به قطع درختان بلوط در جنگل اندبیل می‌کرد که علاوه بر شناسایی و دستگیری وی ،محل جمع‌آوری چوب قاچاق جنگلی از گونه بلوط شناسایی و از ادامه غارت بیت‌المال جلوگیری شد.

پورمحمد گفت: افزایش چندین برابری قیمت چوب و هیزم در بازار موجب افزایش طمع افراد متخلف و قاچاقچی به قطع درختان و قاچاق چوب‌آلات جنگلی این منطقه شده و تشدید مقابله با غارتگران بیت‌المال مردم نیز در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال تشریح کرد: امسال۵۳ تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و نیروی انتظامی در شهرستان خلخال کشف و محموله‌های قاچاق توقیف شده‌اند.

وی از افزایش شدت مبارزه با قاچاقچیان چوب و فرآورده‌های جنگلی در سال جاری خبرداد و بیان کرد: بیشترین کشفیات چوب قاچاق جنگلی استان در شهرستان خلخال و در سال جاری اتفاق افتاده است.

بیش از ۸۰ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در حوزه شهرستان خلخال واقع شده، جنگل‌های قد کوتاه ارس و بنه این شهرستان ذخیره‌گاه ژنتیکی گونه‌های نادر درختی کشور هستند.

شهرستان خلخال دارای ۲۵۷ هزار هکتار جنگل و مرتع است که از این میزان ۴۵ هزار هکتار را جنگل های قدکوتاه ارس و بنه تشکیل می‌دهند، علاوه بر تنوع گونه‌های جنگلی خلخال با برخورداری از ۲۱۲ هزار هکتار مرتع ۲۱ درصد از کل مراتع استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار