کد خبر: ۹۱۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 07 November 2020

هاشم علایی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد ۶۰۳ بازرسی فنی و یک هزار و ۴۹۶ مورد نمونه‌برداری و آزمون از واحدهای تولیدی استان توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و بازرسان شرکت‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

وی هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی ذکر کرد و افزود: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی، با واحدهای متخلف مطابق قانون برخورد شده و فرایند تولید محصول متوقف می شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل همچنین بیان کرد: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در بازرسی از واحدهای تولیدی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی بر عملکرد مدیران کنترل کیفیت نظارت جدی انجام می‌شود که پس از ارزیابی کارشناسان، نسبت به تمدید، تعلیق و با ابطال پروانه استاندارد واحدها اقدام می‌شود.

علایی اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد تعیین شده و بر همین اساس، گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه‌برداری تصادفی از تولیدات اقدام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تعداد ۳۷۰ واحد تولیدی با ۶۹۷ فرآورده و محصول در زمینه تولید مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، مکانیک فلزشناسی، بسته بندی و سلولزی، فلزات گران‌بها، برق، نساجی و مهندسی پزشکی در استان اردبیل زیر پوشش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی قرار دارد.

هم اکنون ۲۹ آزمایشگاه تخصصی بخش خصوصی در زمینه تولید مصالح ساختمانی، کالیبراسیون، صنایع غذایی و تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز و پنج واحد آزمایشگاه در زمینه میکروبیولوژی با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همکاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار