وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در شبانه روز گذشته علاوه بر جان باختن ۶ نفر از بیماران، ۶۷ فرد جدید مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری شدند.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 07 November 2020

استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر در وضعیت مشکی، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، بیله‌سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی این استان برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است به طوری که هم‌اکنون ۴۲۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده، تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل از زمان شیوع این بیماری تاکنون را ۷۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: هم‎اکنون ۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به ترخیص ۴۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی، سه هفته پیش نیز نسبت به شیوع پیک بعدی کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه هشدار داده بود و شواهد آماری و اظهارات این مقام مسئول نشان می‌دهد که این استان وارد پیک سوم شیوع کرونا شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت این استان را درباره شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: روند رو به صعود شیوع کرونا هر روز ادامه دارد و بدون همراهی و رعایت مردم این فرایند قابل کنترل نیست.

به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا یک ماه پیش در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود چهار هفته قبل روند صعودی ابتلا آغاز شده که ادامه دارد.

حدود ۶ ماه پیش، بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۹۳ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل تابستان امسال به بیش از ۴۳۲ مورد رسیده بود که با ادامه این روند، دوباره این میزان بستری که بالاترین ظرفیت استان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا محسوب می‌شود، متصور است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا که طی چهار ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده بود، از چند روز پیش با افزایش مستمر به ۴۲۵ مورد کنونی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار