عضو کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جهش تولید ریالی از اعتبارات جهش تولید به استان اردبیل اختصاص پیدا نکرده است.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 04 November 2020

 عباس جهانگیرزاده بعدازظهر امروز در نشست با  اعضای کمیسیون کشاورزی با مجمع نمایندگان استان اردبیل و معاونین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو در استان اردبیل اظهار داشت: در سال جهش تولید ریالی از اعتبارات جهش تولید به استان اردبیل اختصاص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه سالانه 3 میلیون تن محصول کشاورزی در دشت مغان تولید می‌شود، افزود: منطقه مغان که در شمال استان اردبیل قرار گرفته است با دارا بودن بیش از 350 هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی در حوزه کشاورزی و دامپروری نقش اساسی در کشور ایفا می‌کند و باید به آن توجه جدی شود که با اختصاص اعتبار به سد خداآفرین 1 و نیم میلیون تن به میزان تولید دشت مغان اضافه می‌شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار با تاکید بر اینکه مدیران استانی و مدیران مستقر در مرکز کشور جایگاه خود را مدیون کشاورزان و عشایر هستند، عنوان کرد: 75 درصد از محصولات کشاورزی استان در دشت مغان تولید می‌شود اما عشایر و کشاورزان در قشلاقات آب شرب ندارند.

جهانگیرزاده بیان کرد: از جمله مشکلات دشت مغان یعنی قطب کشاورزی کشور، زهدار شدن بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی است و تاکنون توجه ویژه‌ای که می‌بایست برای مغان بشود، نشده است و از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه انتظار توجه بیش از پیش می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار