مسئول بسیج دانش آموزی استان اردبیل گفت:در راستای کمک مومنانه تاکنون ۱۵ هزار بسته معیشتی و کمک آموزشی به ارزش ۲ میلیارد تومان بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شده است.
کد خبر: ۹۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 28 October 2020

ایرج نقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به فعالیت بسیج دانش آموزی در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیج دانش آموزی استان اردبیل در راستای کمک مومنانه ۱۵ هزار بسته معیشتی و کمک‌تحصیلی بین ۱۰ هزار دانش آموز کم برخوردار و آسیب پذیر به ارزش ۲ میلیارد تومان توزیع کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانش آموزی هم پای تمامی نهادها در راستای کمک به اقشار کم برخوردار پای کار آمده و همچنان در این خصوص تلاش می‌کند افزود: مرحله اول کمک‌های مومنانه با عنوان «قلک های کریمانه» و مرحله دوم باعنوان «پویش همکلاسی مهربان» انجام گرفت.

مسؤول بسیج دانش آموزی استان اردبیل به آغاز مرحله سوم کمک مومنانه اشاره کرد و ادامه داد: در این مرحله باعنوان «نذرهوشمند» جهت تامین لوازم الکترونیکی همانند گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند تلاش خواهیم کرد.

تامین گوشی موبایل و تبلت برای دانش آموزان نیازمند از اهداف مرحله سوم کمک‌های مومنانه

نقی پور با بیان اینکه در سطح استان اردبیل ۴۰ هزار دانش آموز  دسترسی به شبکه شاد ندارند بیان کرد: از این تعداد ۳۰ هزار دانش آموز با توجه به دایر بودن مدارس در مناطق روستایی بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند اما ۱۰ هزار دانش آموز به علت تعطیلی مدارس در مراکز شهرها و همچنین عدم دسترسی به شبکه شاد نیازمند یاری خیرین و دستگاه‌های اجرایی برای تامین تجهیزات کمک آموزشی هستند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم‌ در مرحله سوم طرح کمک مومنانه با تامین گوشی موبایل و تبلت مشکلات تعداد زیادی از دانش آموزان را حل کنیم تا بتوانند از آموزش مجازی بهره ببرند.

۴۲ درصد دانش آموزان استان عضو بسیج دانش آموزی هستند

مسؤول بسیج دانش آموزی استان اردبیل با اشاره به آمار دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی و ارائه برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۲ درصد دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی هستند و این در حالی است که جامعه هدف بسیج دانش آموزی پایه چهارم ابتدایی به بالا است.

نقی پور از فعالیت بسیج دانش آموزی در هزار مدرسه استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: بزرگترین تشکل دانش آموزی در مجموعه آموزش و پرورش بسیج دانش آموزی است که علاوه بر فعالیت در حیطه‌های آمادگی رزمی و آمادگی دفاعی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری، تربیتی و ورزشی نیز فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در بحث برنامه‌های تربیتی می‌توان به ایجاد یاوران ولایت و حلقه‌های صالحین اشاره کرد که درحال حاضر ۳۰۰ حلقه صالحین در حال فعالیت هستند، همچنین طرح یاوران ولایت درراستای تمرین مسؤولیت‌ پذیری دانش آموزان با واگذاری اداره امور مراکز بسیج دانش آموزی به خود دانش آموزان  در دوره متوسطه اجرا می‌شود.

این مسؤول با اشاره به فعالیت بسیج دانش آموزی در حوزه جهادی نیز گفت: پابه پای دیگر اقشار، بسیج دانش آموزی استان اردبیل نیز در عرصه جهادی ۲۴۰ گروه جهادی در زمینه‌های مرمت، بهسازی و رنگ آمیزی مدارس خود فعالیت می‌کنند.

نقی پور گفت: گروه‌های جهادی با شیوع ویروس کرونا با تشکیل گروه‌های جهادی بهداشت ـ سلامت در راستای گندزدایی و ضدعفونی و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی بین دانش آموزان اقدام کردند.

 

برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی با شیوه جدید اجرا می‌شود

وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی نیز گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا «سلامت
محوری» را در اولویت تمام برنامه‌ها قرار می‌دهیم و برنامه ‌ها طبق سال‌های گذشته البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با شیوه های جدید اجرا می‌شود.

مسؤول بسیج دانش آموزی استان اردبیل ادامه داد: پویش‌های «آمریکا باید از منطقه برود» ؛ «همه باهم شعار مرگ بر آمریکا» و «امضای طومار مجازی مرگ بر آمریکا» و همچنین پویش «نذر هوشمند» در این ایام به‌صورت مجازی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا احتمال برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان وجود ندارد، گفت: به جای راهپیمایی ۱۳ آبان، تجمعات کوچک برگزار و استکبار را محکوم خواهیم کرد. همچنین در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امامان جمعه، تجلیل از خانواده‌های شهدای دانش آموزی و... نیز در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار