معاون سیاسی استاندار اردبیل:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در راستای منافشه قره باغ و درگیری های نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان حفظ امنیت و منافع، مطالبه اصلی و به حق مردم منطقه است.
کد خبر: ۹۱۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 28 October 2020

بهروز ندائی در حاشیه سفر عراقچی، معاون وزیر امور خارجه به شمال استان اردبیل اظهار کرد: حراست از تأسیسات زیربنایی سدها از جمله سد خداآفرین، قیز قلعه سی و سد میل مغان در جریان این مناقشه از جمله مواردی است که مردم استان خواهان آن هستند.

وی با بیان اینکه این سدها آب بیش از ۹۰ هزار هکتار از اراضی و آب شرب بیش از ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان را تأمین می‌کند افزود: با توجه به اینکه در شورای امنیت ملی مقرر شده، در تصمیم گیری در خصوص مناقشه آذربایجان و ارمنستان، نظر استان اخذ شود، حفظ امنیت و منافع، مطالبه اصلی مردم استان در این خصوص است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان به بحث ارتباطی که مردم اردبیل و آذربایجان شرقی با مردم آذربایجان دارند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای از منافقان قصد اختلاف آفرینی بین مردم استان با مردم آذربایجان دارند، در حالی که ما با کشور آذربایجان همدردی و ارمنستان را محکوم می‌کنیم و ما می‌خواهیم ارمنستان مناطق اشغالی را تحویل آذربایجان دهد.

ندائی تأمین امنیت منطقه، قومیت گرایی و ارتباط مردمی ایران با آذربایجان را از جمله دغدغه‌های استان اردبیل عنوان کرد و پیگیری آن را از مسئولان امنیت ملی خواستار شد.

عراقچی، معاون وزیر امور خارجه که قرار است به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، روسیه و ترکیه سفر کند، قبل از این سفر با حضور در شمال استان از مرزها بازدید و در جریان نقطه نظرات استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در خصوص مناقشات اخیر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار