مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی و صنعتی به سامانه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان متصل ‌شد.
کد خبر: ۹۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 27 October 2020

محمد اهلی روز سه‌شنبه در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بر حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد از واحدهای صنعتی استان قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب را دارند که در این بین پساب خروجی بیش از ۲۳۰ واحد به سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی متصل شده است.

وی اظهار داشت: در کنار اقدامات زیرساختی مانند ایجاد و توسعه شبکه فاضلاب اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محیط زیست توسط سرمایه‌گذاران امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

اهلی  ادامه داد: مدیریت یکپارچه، تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت بهینه زیست محیطی با تجمیع واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی امکان پذیر است و همچنین تحقق این امر سبب کاهش هزینه‌ها و توسعه صنعتی کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای بهبود کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه‌ها برخی از واحدهای تولیدی نیازمند طراحی پیش تصفیه در واحدهای تولیدی خود هستند، افزود: در طول سال گذشته تلاش شد تا ضمن اتصال واحدهای صنعتی به سامانه تصفیه خانه و همچنین افزایش سطح کمی و کیفی مراحل پیش تصفیه واحدهای تولیدی همزمان کیفیت تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی استان نیز ارتقا یابد. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را از موارد مهم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد و گفت: وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی باعث کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد و براین اساس ایجاد و توسعه تصفیه‌خانه‌های جدید در برنامه‌های اصلی این شرکت قرار دارد.

استان اردبیل دارای ۲۱ شهرک و نواحی صنعتی است.

     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار