رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای حل مشکل مردم در تامین روغن نباتی جامد قرار شده ۹۰ هزار تن سهمیه خانوارها و صنوف موردنیاز تامین و به مقصد استان بارگیری شود.
کد خبر: ۹۱۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 27 October 2020

رامین صادقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: در روزهای گذشته گله‌مندی مردم را از کمبود روغن نباتی جامد در سطح بازار شاهد بودیم که گزارش‌های متعددی نیز به سامانه ۱۲۴ این سازمان رسیده است.

وی افزود: بدنبال این نگرانی با رایزنی انجام شده مقرر شد تا سهمیه استان اردبیل در بخش توزیع خانوار و همچنین صنوف موردنیاز مورد توجه قرار گرفته و توسط مباشران تامین و حمل بار به مقصد استان انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از طریق ذخایر استراتژیک و با هدف رفع نیاز مردم مقرر شده ۵۰ هزار تن سهمیه روغن نباتی جامد به مقصد استان اردبیل حمل شود که با انتخاب مباشر و معرفی آن در هفته آینده شاهد توزیع این روغن‌های جامد در بین مردم خواهیم بود.

صادقی به تقاضای برخی از صنوف نظیر شیرینی‌پزی‌ها برای تامین روغن جامد موردنیاز اشاره کرد و افزود: ۴۰ هزار تن از طریق مباشر تامین و به مقصد استان ارسال خواهد شد تا زمینه حل مشکلات واحدهای صنفی مختلف فراهم شود.

وی اضافه کرد:‌ قطعا کمبود برخی از کالاها در بازار مقطعی و به دلیل برخی سودجویی‌هاست که تلاش می‌کنیم در یک نظام توزیع مناسب تهیه و توزیع این اقلام را در استان میسر گردد.

او در مورد گلایه مردم بابت فعالیت کوتاه مدت نانوایی‌ها و کمبود آرد در سطح بازار بیان کرد:‌ به هیچ وجه کمبودی در تأمین آرد مورد نیاز وجود ندارد و به اندازه کافی گندم ذخیره‌سازی شده است.

وی مشکل به وجود آمده اخیر را ناشی از برخی سودجویی‌ها در فروش و عرضه آرد خارج از شبکه اعلام کرد و ادامه داد: برخورد جدی با تعدادی از نانوایی‌ها که اقدام به این کار می‌کردند، سهمیه آنها به مقدار مورد نیاز کسر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تاکید کرد: به هیچ وجه نانوایی‌ها حق پخت نان در یک ساعت مشخص را ندارند بلکه باید بر اساس ضوابط تعریف شده در طول روز و حتی شبانه تهیه و توزیع نان را انجام داده و از هرگونه تعطیلی واحد خودداری کنند.

صادقی گفت: عمده تخلفات نانوایی‌ها در سرکشی مکرر اکیپ تعزیرات،‌ سازمان صمت و مرکز بهداشت تخلفات مربوط به فروش خارج از شبکه،‌ کم فروشی و گرانفروشی بوده که با عوامل آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: نانوایی‌های فعال در سطح شهر اردبیل بویژه نانوایی‌های چند منظوره باید در ساعات مشخص و براساس ظرفیت تعیین شده تولید نان و عرضه آن را به مردم انجام دهند و از هرگونه اقدام خودسرانه در این زمینه پرهیز کنند.

او همچنین نانوایی‌ها را به رعایت اصول بهداشتی فراخواند و گفت: اگر نانوایی نتواند این اصول را رعایت کند مورد مواخذه و جریمه قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار