مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از جمعیت عشایری این استان از شاخص‌های رفاهی از جمله راه مناسب،آب شرب سالم، برق و سایر خدمات رفاهی اولیه زندگی برخوردار بوده و ۴۰ درصد از این جمعیت از این امکانات محروم هستند.
کد خبر: ۹۱۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 26 October 2020

معرفت آذری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با وجود خدمات ارزنده ارائه شده از سوی نظام اسلامی به جامعه عشایری استان هنوز درصد بالایی از امکانات رفاهی بی‌بهره بوده و برخورداری عشایر استان از شاخص‌های اولیه زندگی به حد مطلوب نرسد.

وی بیان کرد: در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل در حوزه راه‌های روستایی  اختصاص یافته که بیشتر آن برای تسطح و مرمت راه‌های عشایری مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

آذری گفت: در حال حاضر از مجموع یک هزارو ۸۰۰ کیلومتر راه عشایری موجود این استان ۲۳۵ کیلومتر در شهرستان خلخال واقع بوده و  همه این راه‌ها در مسیرهای کوهستانی و با شیب‌های بسیار تند واقع شده و برای مرمت و بازسازی نیازمند اعتبارات کلان است.

وی افزود: در حالی که در سال گذشته از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی منظور شده برای امور عشایری خلخال تنها ۲۹۰ میلیون ریال تخصیص یافته ولی اداره کل امور عشایری استان اقدام به تسطیح و مرمت ۱۹۰ کیلومتر از راه‌های عشایری خلخال کرده و امسال نیز مرمت ۱۵۰ کیلومتر راه عشایری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از توزیع بیش از ۳۰۰ تن جو، ۲۵۰ تن سبوس و ۲۵۰ تن آرد در سال جاری در بین عشایر خلخال خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۵۰ پنل خورشیدی و همچنین ۲۵۰ تانکر آب هم در مناطق عشایری در این شهرستان توزیع شده است.

آذری اظهارداشت: از مجموع ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبارات تسهیلاتی امسال اداره کل امور عشایری استان اردبیل بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات برای توزیع در بین  عشایر شهرستان خلخال اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار