رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات صادرکنندگان رفع و صادرات کالا در این استان عادی شده است.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 20 October 2020

حسین پیرموذن روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش‌تر کارت‌های بازرگانی تجار در بحث پیمان سپاری ارزی تعلیق شده بود که این مشکل برطرف شد و از این پس بازرگانان استان می‌توانند صادرات خود را براحتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در صادرات از استان وجود ندارد، گفت: گمرک بیله‌سوار بصورت ۲۴ ساعته فعال است و محصولات تولیدی استان بویژه محصول سیب زمینی به کشورهای افغانستان ،پاکستان،ترکیه،آذربایجان و آسیای میانه صادر می‌شود.

پیر موذن از برطرف شدن موانع صادرات سیب زمینی در اردبیل خبر داد و افزود: هم‌اکنون سیب زمینی‌کاران اردبیل محصول خود را به قیمت مناسب عرضه می‌کنند و هیچ مشکلی هم در عرضه و تقاضای این محصول وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با شناسایی موانع واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال حمایت لازم از سرمایه‌گذاران انجام می‌گیرد تا بدون دغدغه نسبت به اشتغالزایی اقدام کنند، اظهارداشت: برابر سیاست‌های ابلاغی مقام رهبری درباره جهش تولید و اشتغال عزم جدی در دولت صورت گرفته و لازم است نهادهای نظارتی و مدیران قضایی با تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی مشکلات فعالان بخش خصوصی را رصد کرده و حمایت لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: هر چند در این دولت شاهد فعال شدن واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال در استان هستیم اما انتظار این است بیش از این واحدهای تولیدی مورد حمایت واقع شده و بانک‌ها حمایت خود را در ارتباط با ارائه تسهیلات دریغ نکنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و گفت: انتظار این است که تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل با وجود جوانان خوش‌فکر و واحدهای پویا و مستعد چندان مشوق‌های لازم ارائه نمی‌شود، بیان کرد: شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند نقش بسزایی در مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا کنند ولی این  امر زمانی محقق می‌شود که تسهیلات ارزان قیمت پرداخت و حمایت‌های مناسب از این شتابدهنده‌ها انجام گیرد.

پیر موذن اضافه کرد: بخش خصوصی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری استان منعقد کرده  که نمونه بارز این حمایت صادرات محصولات شرکت‌ها به استان‌های همجوار و حتی خارج از کشور بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار