مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش دما و شروع ناپایداری ها طی بعد از ظهر امروز( سه شنبه 29 مهرماه) تا پایان هفته جاری در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 20 October 2020

سیاوش محمدی در تشریح وضعیت آب و هوایی استان اردبیل عنوان کرد: تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار جوی پایدار تا ظهر امروز (سه شنبه 29 مهرماه) در استان است.

وی افزود: بر این اساس آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری توام با وزش باد جنوبی(ملایم تا متوسط) به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از بعد از ظهر امروز با نفوذ زبانه های پر فشار به تدریج بر میزان ابرناکی هوا افزوده شده و از دمای هوا کاسته خواهد شد.

محمدی ادامه داد: طی روز چهارشنبه هفته جاری با تقویت پر فشار خزری که با جریانات مرطوب همراه است و نیز گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، جوی ناپایدار و آسمان نیمه ابری تا ابری توام با مه، وزش باد خزری تند و بارش باران گاهی به صورت رگبار در غالب مناطق به ویژه نواحی شمالی و مرکزی استان حاکم می شود.

وی گفت: روند کاهشی دما طی روز چهارشنبه همچنان تداوم خواهد یافت و هوای نسبتا سردی در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز پنجشنبه هفته جاری از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته شده و تا اوایل هفته آینده ضمن افزایش دما(به ویژه در طول روز) جوی پایدار در استان پیش بینی می شود.

محمدی در رابطه با بیشینه دمای حاکم بر مناطق استان اظهار کرد: طی امروز شهرستان‌ پارس آباد با حداکثر دمای 26 درجه به عنوان گرمترین منطقه استان پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار