معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شناسایی ۱۶ واحد آلاینده زیست محیطی در سطح استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 18 October 2020

رامین جمشیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در جلسه کمیته عوارض آلایندگی محیط زیست استان اردبیل در خصوص گزارشات کارشناسی و سوابق پایش خوداظهاری و غیرخوداظهاری صنایع، تعداد ۱۶ واحد آلاینده در سه ماهه دوم امسال در فهرست صنایع آلاینده استان قرار گرفته است.

وی افزود: از این تعداد، ۵ واحد به دلیل ایجاد آلودگی هوا و ۱۱ واحد دیگر نیز به خاطر مشکلات ناشی از عدم مدیریت فاضلاب تولیدی که منجر به آلودگی محیط زیست می‌شد، در فهرست صنایع آلاینده استان قرار گرفتند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: صنایع آلاینده طبق تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد از فروش خود هستند که توسط سازمان امور مالیاتی از این واحد‌ها اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: پایش مستمر صنایع و اطلاع از آخرین وضعیت زیست‌محیطی و آلایندگی آن‌ها و رسیدگی به شکوائیه‎های مردمی در زمینه فعالیت صنایع مزاحم و همچنین توجه به نتایج پایش خوداظهاری و غیرخوداظهاری و صدور اخطاریه زیست‎محیطی مهم و حائز اهمیت است.

جمشیدی گفت: در همین راستا ادارات و نمایندگی‌های محیط زیست استان موظف هستند دقت لازم را در معرفی صنایع آلاینده به عمل آورند و براساس دستورالعمل مربوطه اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار