سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا و فوت ۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 14 October 2020

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۳ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز تأسف از فوت ۴ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی جامعه پزشکی و کادر درمان، آمار کل بهبود یافتگان کرونا در استان اردبیل را ۷ هزار و ۲۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: بهبود یافتگان می‌توانند پس از طی یک ماه بهبودی با مراجعه به مراکز درمانی با اهدای پلاسمای خود در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا کمک مؤثری ارائه دهند.

‏وضعیت‬ سفید در استان اردبیل نداریم

وی به وضعیت شهرهای استان از لحاظ انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هم اکنون شهرهای اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، خلخال در وضعیت نارنجی، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، پارس آباد، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت زرد قرار داشته و متأسفانه هیچ شهری از استان اردبیل در وضعیت سفید و عاری از کرونا نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم باید خطر این ویروس را جدی گرفته و هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن پرتجمع، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی حتماً از ماسک استفاده کنند تا زنجیره این بیماری قطع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار