مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ائمه جمعه به‌عنوان فرماندهان تحول فرهنگی باید همواره در صدد تقویت اطلاعات و آگاهی مطابق با مسائل روز جامعه باشند.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 14 October 2020

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده صبح چهارشنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان خلخال، پایش منطقه‌ای و بررسی نیازمندی‌های هر منطقه را از اهداف این سفرهای دوره‌ای عنوان کرد و گفت: مشاهده میدانی و بررسی فعالیت‌ها از نزدیک، برای هر دو طرف مایه امیدواری و دلگرمی خواهد بود.

وی به اهمیت حضور ائمه جماعات در برنامه‌های مختلف اجتماعی و کارکرد شایسته این قشر از جامعه در موقعیت‌های پیش آمده اشاره کرد و گفت: در بحث کرونا روحانیون و ائمه جماعات با حضور فعالانه و حرکت جهادی در کمک به کادر درمان و تغسیل اموات کرونایی و نیز مشارکت در رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه، کارکرد اجتماعی خویش را به نحو شایسته به انجام رساندند.

ائمه جمعه محور برنامه‌های فرهنگی و دینی جامعه

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، امامان جمعه را محوریت برنامه‌های فرهنگی و دینی در هر منطقه عنوان و اظهار کرد: ائمه جمعه هر منطقه، محوریت برنامه‌ها بوده و بقیه دستگاه‌های فرهنگی مکمل فعالیت‌های آنان هستند تا با تمام توان در کنار این ظرفیت عظیم فرهنگی به ارائه فعالیت بپردازند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مناسب نبودن وضعیت فرهنگی جامعه، وحدت حوزه و دانشگاه را عامل مؤثر در اصلاح و تحول فرهنگی دانست و گفت: روحانیون، هیأت‌های مذهبی، قرآنیان و فعالان فرهنگی و دینی با همکاری حوزه و دانشگاه باید کاری کنند که مردم حلاوت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را حس کرده و از آن تأثیر بگیرند.

فعالیت فرهنگی همگام با تغییر و تحولات جامعه اجرا شود

وی پویایی و به روز بودن اطلاعات را عامل مؤثر در اثرگذاری تبلیغ دینی عنوان کرد و گفت: فعالان فرهنگی باید جریان ساز وارد میدان عمل شده و با مطالعه دقیق، رصد مشکلات، برقراری ارتباط صحیح و مشورت گرفتن از صاحبان اندیشه و ایده و در نهایت وفاق و تجمیع نظرات در اتاق فکر به انجام کار فرهنگی بپردازند در این صورت با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، به تعامل با نهادهای فعال و پر مخاطب در امور دینی تاکید کرد و گفت: برخی از فعالان فرهنگی در جامعه پرمخاطب هستند باید از ظرفیت آنها استفاده کرد چون ما همگان مأموریت داریم که در کنار همه فعالان فرهنگی و تبلیغی حضور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: شهرستان خلخال از مناطق ویژه استان از نظر فرهنگی به شمار می‌رود و با وجود مرز مشترک با شهرهای شمالی و دارا بودن فرهنگ‌های مختلف، به لحاظ وجود رگه‌های معنوی قوی در بین مردم، استقبال شایسته از روحانیون و فعالیت‌های تبلیغی بیش از سایر مناطق استان، در این شهر مشهود است.

وی بر ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف در مباحث فرهنگی تاکید کرد و گفت: برای اجرای بهتر امور بایستی با همکاری ائمه جمعه و فعالین فرهنگی شهرستان، نقاط قوت بیش از پیش تقویت و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.

خلخال از قدمت دیرینه فرهنگی و معنوی برخوردار است

در ادامه حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال در سخنانی، به قدمت معنوی و دینی این شهرستان اشاره کرد و گفت: علمای تراز اول کشوری از جمله مرحوم آیت الله یکتایی با بیش از نیم قرن خدمت در حوزه تبلیغ دینی، از شهرستان خلخال بوده و این حاکی از پیشینه مذهبی این شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: در خلخال علارغم تبلیغات شوم دشمن با هدف ضربه زدن به وجهه روحانیون و مقدسات دینی، بازهم خوشبختانه اعتقاد دینی در بین مردم پررنگ بوده و این نشان از بصیرت بالا و مقاوم بودن مردم و نیز پایبندی به ارزش‌های دینی است.

اندبیل خلخال فاقد روحانی مستقر است

امام جمعه خلخال با بیان اینکه روستای اندبیل با دارا بودن ۶۰۰ خانوار، فاقد روحانی بوده، از مدیر کل تبلیغات اسلامی خواست در خصوص رفع این نیاز فرهنگی و دینی منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

در پایان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اهدای یک جلد کتاب نهج البلاغه از فعالیت‌های شایسته امام جمعه خلخال قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار