اشتغال‌زایی ۱۹ هزار نفری با راه‌اندازی واحدهای جدید
رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: ۲۹۸ واحد صنعتی راکد و تعطیل در استان اردبیل وجود دارد که تاکنون در سال جهش تولید ۳۷ واحد به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 13 October 2020

رامین صادقی ظهر امروز در جریان بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی در نمین اظهار کرد: ۲۹۸ واحد صنعتی راکد و تعطیل در استان اردبیل وجود دارد که تاکنون در سال جهش تولید ۳۷ واحد به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

وی افزود: تا پایان سال ۵۰ واحد تولیدی راکد نیز به چرخه تولید بازمی‌گردند و برای سال آینده نیز اجرای ۱۲۳ طرح صنعتی در دستور کار قرار گرفته تا زمینه اشتغال جوانان بیکار و جویای کار فراهم آید.

اشتغال‌زایی ۱۹ هزار نفری با راه‌اندازی واحدهای جدید

رئیس سازمان صمت استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر برای یک هزار و ۴۷ واحد صنعتی در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری صادر شده که از این تعداد ۸۳۹ واحد تولیدی فعال و مشغول تولید هستند.

صادقی بیان کرد: با راه‌اندازی واحدهای جدید در سال‌جاری و سال آینده فرصت اشتغال برای ۱۹ هزار نفر در بخش صنعت و تولید استان اردبیل فراهم می‌آید.

وی تصریح کرد: با افتتاح کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی صادرات محور، قدرت ارزآوری داخلی در سال جهش تولید افزایش می‌یابد و نمونه این واحد صنعتی صادرات محور مجموعه پتروشیمی آرتا نمین است که ۴۰ میلیون دلار ارزآوری برای استان اردبیل در پی دارد.

ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفری مجموعه پتروشیمی آرتا نمین

رئیس سازمان صمت استان اردبیل افزود: این کارخانه که با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر آب، برق و گاز به‌زودی آماده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود، ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در منطقه فراهم می‌کند.

صادقی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این واحد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تولیدات این کارخانه در مجموعه صنعتی آرتا و در تولید پارکت، ام‌.دی‌.اف و سایر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار