فرماندار خلخال گفت: هیچ یک از مصوبات شورای ترافیک این شهرستان توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام نشده و مسوولان این اداره به انجام وظایف ذاتی و قانونی خود بی‌توجه هستند.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 13 October 2020

فریدون بابایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال با انتقاد از نحوه عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در اجرای مصوبات مربوط به این اداره در ۶ ماه نخست امسال اظهارداشت: اجرای تنها ۴ بند از مصوبات ۲۰ بندی شورای ترافیک در طول این مدت حاکی از کم‌کاری برخی از مسوولان به انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در قبال ارتقای سطح ایمنی راه‌ها برای حفظ جان رانندگان و مسافران است.

او افزود: با توجه به تکمیل پروژه آسفالت راه خلخال به ماسوله از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و تحویل آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان ، انتظار از مسوولان این اداره کل نصب بموقع گاردریل و علایم ایمنی راه ،خط‌کشی مسیر و آماده‌سازی این مسیر تازه آسفالت شده واقع در مسیر بین روستای ماجولان تا انتهای حوزه استحفاظی استان اردبیل قبل از آغاز فصل سرما و شروع بارندگی برف در منطقه است.

وی با بیان اینکه شهرداری خلخال باید اجرای هرگونه پروژه‌های عمرانی مربوط به ترافیک شهری را بر اساس طرح جامع ترافیکی و جلب نظر کارشناسان اداره راهور این شهرستان اجرا کند، اظهارداشت: اجرای مصوبات شورای ترافیک توسط شهرداری مناسب ولی در بسیاری از موارد مورد نقد افکار عمومی است.

وی گفت: در حالی که شهرداری خلخال برای اجرای حذف میدان جانبازان و جایگزین چهارراه به جای آن اصرار می‌کند، کارشناسان راهور این شهرستان با اجرای این پروژه مخالف هستند و علاوه براین به نظر می‌رسد شهرداری به جای هزینه‌کرد اعتبار برای اجرای پروژه‌های این چنینی اعتبارات در اختیار خود را برای اجرای طرح های اولویت‌دار از جمله تکمیل پروژه احداث پل نیمه‌کار اللرباغی جهت سهولت در تردد ۲ سمت رودخانه هروچی در منطقه شمال غربی شهر هزینه کند.

وی افزود: اجرای این پروژه مشروط به طرح آن در کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان و جلب نظر موافق اعضای این شورا و همچنین موافقت کارشناسان راهور فرماندهی انتظامی این شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در صورت اجرایی نشدن هر کدام از مصوبات جلسات شورای ترافیک برگزاری این جلسه تنها جنبه تشریفاتی داشته و نتیجه‌ای برای ارتقای ایمنی جاده‌ها ،سهولت در تردد شهری و رفع مشکلات ترافیکی شهرستان نخواهد داشت، از بی‌توجهی اداره راه و شهرسازی خلخال به اجرای مصوبه این شورا در خصوص اجرای پروژه تکمیل بزرگراه خلخال به ازناو انتقاد کرد.

فرماندار خلخال با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسات شورای ترافیک کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع حوادث رانندگی داخل شهری و بین‌راهی ، روان‌سازی ترافیک و ایجاد زمینه سهولت در تردد است، گفت: هرگز قصد رسانه‌ای کردن ضعف عملکرد مسوولان دستگاه‌های اجرای شهرستان مدنظر نبوده ولی در صورت ادامه بی‌توجهی به وظایف ذاتی و قانونی از سوی هر یک از مسوولان و مدیران این شهرستان علاوه بر رسانه‌ای شده آن ، برابر مقررات با مدیران ضعیف برخورد خواهد شد.

وی گفت: در حالی که پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات استانی امسال تخصیص یافته پس از گذشت نزدیک به هفت مکان از سال هیچ گونه اقدامی از سوی این اداره برای آن صورت نگرفته و خطر حوادث مختلف جان رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری از این بزرگراه فاقد هرگونه اقدامات ایمنی از جمله جداکننده ، دوربرگردان و علایم هشدار دهنده تهدید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار