مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با تصویب شورای سیاست‌گذاری توسعه زراعت چوب و هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط توسعه زراعت چوب در این استان شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 12 October 2020

شهامت هدایت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای تامین اصله‌های موردنیاز با بخش خصوصی قرارداد تولید هفت میلیون اصله نهال بسته شده و پس از برگ‌ریزان در بین مردم توزیع خواهد شد، افزود: بانک کشاورزی تسهیلاتی نیز به متقاضیان کشت چوب پرداخت خواهد کرد.

وی اظهارداشت: علاوه بر این طبق وعده داده شده در آینده نزدیک سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید شده در بین مردم و متقاضیان توزیع خواهد شد.

او توسعه زراعت چوب و افزایش سرانه فضای سبز را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با کاشت بیش از ۱۰ میلیون نهال در استان علاوه بر جلوگیری از احتمال قطع درختان جنگلی، چوب موردنیاز صنایع سلولزی و چوبی برای سالیان سال تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صنوبر و سایر گونه‌های چوب‌ده در استان کشت خواهد شد، گفت: شرایط جوی استان زمینه مناسبی برای رشد سریع این نوع درخت در مقایسه با سایر گونه‌های درختان کشت شده در باغ‌های درختان غیرمثمر این منطقه دارد. 

وی بیان کرد: با اجرای این طرح تحولی بزرگ در فضای سبز و صنعت چوب استان اردبیل به وجود خواهد آمد چرا که در در هیچ یک از استان‌های کشور با این وسعت نهال کشت نمی‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: کشت چوب توجیه اقتصادی داشته و به صرفه است به طوری که بخش خصوصی تعهد خرید آن را نیز داده و مبلغی نیز برای رشد سالانه به کشت کاران پرداخت خواهد کرد.

وی از مردم و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی، قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار