معاون استاندار اردبیل خبر داد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از تشدید نظارت ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 11 October 2020

 بهروز ندائی در جلسه استانی ستاد مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: با توجه به سرد شدن هوا و احتمال بروز بیماری‌های مختص این فصل باید پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با جدیت اجرایی شود.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مختص یک قشر و یا صنف خاص نبوده و نظارت‌ها در همه اصناف و قشرهای جامعه باید انجام شود.

ندائی برخورد با قلیان سراها را یادآور شد و افزود: در این خصوص باید بر اساس قانون انجام شده و با متخلفان که موجب به خطر افتادن سلامتی مردم می‌شوند، برخورد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به کاهش استفاده از ماسک به ۴۲ درصد خواستار افزایش نظارت‌ها و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

شهرام حبیب زاده افزود: در سطح کشور استان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کرده اند با وضعیت شیوع کمتری مواجه بوده اند.

وی گفت: با توجه به سردی هوا و احتمال شیوع انفلوآنزا باید نکات بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده شود تا میزان ابتلاء به این بیماری نیز کاهش یابد.

حبیب زاده تصریح کرد: در حالت کلی آمار ابتلاء در استان نسبت به هفته گذشته بهتر شده، ولی این موضوع نباید بهانه‌ای برای کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۹ مورد در آی سی یو بوده و تعداد فوتی روزانه نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر است.

وی گفت: با اینکه نسبت به برخی از استان‌ها، استان اردبیل در رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی خصوصاً در عزاداری‌ها مناسب عمل کرده است، ولی همچنان در بین برخی صنوف نیاز به بهبودی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار