رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: شورای فرهنگ عمومی استان، اولویت خود را بررسی مسائل فرهنگی می داند و شورا باید فرهنگ سازی کند.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 07 October 2020

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در محل دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه و همچنین رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل برگزار گردید.

سید ناصر اسحاقی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در این جلسه با ارائه گزارشی از مصوبات جلسات گذشته و برنامه های اجرا شده توسط شورا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگی حماسه دفاع، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و با اشاره به درخشش فرزند برومند اردبیل در کنکور سراسری سال 99 و کسب رتبه اول رشته تجربی، از سید امیر سید شنوا به عنوان یک نخبه یاد کرد و با اعلام اینکه بعد از چند سال، نام اردبیل در کشور بواسطه این موغفیت ارزشمند درخشیده است، گفت: تکریم نخبگان و مفاخر استان از اولویت ها و برنامه های مورد تاکید در شورای فرهنگ عمومی استان است.

وی با اعلام اینکه تجلیل و قدردانی از این فرزند شایسته تحسین اردبیل، الگودهی به جامعه و تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان برای حضور موفقیت آمیز در رقابت های علمی ملی و بین المللی است، از اداره کل آموزش وپرورش استان، سپاه حضرت عباس(ع)، دادگستری، دانشگاه محقق اردبیلی و شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل برای تجلیل از سید امیر سید شنوا قدردانی کرد.

سید ناصر اسحاقی با بیان اینکه در این نشست هم، ریاست محترم شورای فرهنگ عمومی استان، استاندار اردبیل، شهردار اردبیل وبنیاد نخبگان استان هم به صورت ویژه از فرزند افتخار آفرین اردبیل، سید امیر سید شنوا با حضور والدین و نماینده مربیان و معلمان گرانقدرشان تجلیل می شود، کسب این افتخار بزرگ را به مردم استان تبریک گفت.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این جلسه ضمن تجلیل از خانواده های شهدا و گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، از برگزاری نمایشگاه فرهنگی رزمی عملیات کربلای 5 توسط سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به بزرگی یاد کرد و برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را در انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان تاثیرگذار خواند.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه و بررسی مشکلات مربوط به کارخانه سبلان پارچه و واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان، افزود: سفر رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل، یک کار ارزشمند است. ادب و تواضع رئیس محترم قوه قضائیه فوق العاده است.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان با بیان اینکه رئیس محترم دادگستری استان، زمینه را برای این سفر به زیبایی فراهم کرده بود، مسائل مطرح شده را در جریان سفر رئیس قوه قضائیه برای استان، سرنوشت ساز عنوان کرد و اظهار داشت: هر مشکل اقتصادی در کشور، ریشه فرهنگی دارد و مشکل مربوط به سبلان پارچه هم، ریشه فرهنگی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه فرار از میدان های جنگ، یکی از گناهان کبیره است، افزود: ما می خواهیم خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم و در این سال ها در سرنوشت سازترین منطقه تاریخ ایستاده ایم.

وی با اشاره به مشکل 9ساله کارخانه سبلان پارچه اردبیل، با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان، اولویت خود را بررسی مسائل فرهنگی می داند و شورا باید فرهنگ سازی کند، گفت: بزنگاه ها و امضاهایی که طلایی در شرایط خاص انجام می گیرد، مشکل فرهنگی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگر مطالب خود با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای کاهش میزان طلاق در استان، افزود: از نظر میزان طلاق، وضعیت مناسبی نداریم و باید اهتمام جدی برای کاهش میزان طلاق به عمل آید.

وی با بیان اینکه فروپاشی نهاد خانواده، عرش را به لرزه در می آورد، تاکید کرد: بنیاد صیانت از خانواده باید خروجی داشته باشد و این خروجی اعلام شود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه در سال جاری هم، موضوع طلاق از اولویت های شورای فرهنگ عمومی است، نزاع و درگیری را دیگر معضل مهم و قابل بررسی در استان اعلام کرد و با تاکید بر اینکه حوزه علمیه، صداو سیما، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امورخیریه استان باید در این خصوص برنامه ریزی داشته باشند و گزارش ارائه کنند، نقش صداو سیما را در فرهنگ سازی برای کاهش درگیری ها و نزاع در استان مهم و تاثیرگذار دانست.

وی در بخش دیگر مطالب خود با اشاره به کسب رتبه اول رشته تجربی کنکور سراسری سال 99 توسط دانش آموز اردبیلی، گفت: سید امیر سید شنوار برای استان ما، مایه مباهات و افتخار است. این جوان اردبیلی، نابغه است و باید این موفقیت را به همه مردم استان بویژه خانواده این نخبه گرانقدر تبریک گفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه الان به جهت کسب این موفقیت ارزشمندانه، استان اردبیل در کانون توجه قرار گرفته است، افزایش مراکز پذیرش دانشجو در استان را مورزد تاکید قرار داد و افزود: این موفقیت، موجبات غرور و سرافرازی ما را فراهم کرده است و صداوسیما باید با برنامه هایی که دارد، این موفقیت را به الگو تبدیل کند.

وی با اشاره به نقش خانواده سید امیر سید شنوا در تربیت و کسب این موفقیت، با اعلام اینکه خانواده  سید شنوا یک خانواده مذهبی است و مقید به انجام فرائض دینی و اسلامی، تصزیح کرد: این مسئله هم باید مورد توجه جدی قرار گیرد و برای دیگر خانواده ها و جوانان الگو سازی شود.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه دنیا بر پایه علم و دانش می چرخد، با اشاره به مجاهدت های مدافعان سلامت، خواستار تکریم نهادها، افراد و موسسات خیریه در امر مبارزه با کرونا و حمایت از نیازمندان شد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه همه برنامه ها، همایش ها و محافل بزرگداشت ها باید خروجی مناسب داشته باشند، احیای فرهنگ مقاومت و پایداری را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه شهدای مرزی نباید مورد غفلت قرار گیرند، حضور و همراهی دستگاه های اجرایی را در برنامه های ویژه بزرگداشت شهدا و برنامه های مربوط به حماسه دفاع مقدس مورد تاکید قرار داد و با قدردانی از دانشگاه محقق اردبیلی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان برای برگزاری همایش اربعین حسینی، خواستار تشکیل کارگروه تخصصی برای فرهنگ سازی در خصوص سوگند ازدواج شد. 

در این جلسه توسط رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ، استاندار اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل و رئیس بنیاد نخبگان  استان بااهدای لوح سپاس و هدایای ویژه از سید امیر سید شنوا، نخبه اردبیلی کنکور سراسری سال 99 قدردانی شد. همچنین استاندار اردبیل با اهدای هدایایی از والدین این افتخارآفرین اردبیلی، قدردانی کرد و کتاب پرنیان فرهنگ دارالارشاد بین شرکت کنندگان در نشست توزیع شد. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار