مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه همه روستاهای این استان از اینترنت نسل سوم و چهارم بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 07 October 2020

بهروز رزمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سایت تلفن همراه روستای دوست‌بیگلو از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین‌شهر اظهارداشت: هم‌اکنون حدود ۸۳ درصد از یک هزار و ۱۹روستای بالای ۲۰ خانوار این استان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند می‌باشند.

وی گفت: امسال استان اردبیل با تعهد ایجاد ۱۴۰ سایت دیگر جزو استان‌های برتر کشور است که از این تعداد ۲۴ سایت در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد سایت دوست‌بیگلوی مشگین‌شهر بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و تا شعاع ۲۰ کیلومتری منطقه را پوشش خواهد داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ مدرسه شهری و روستایی به صورت رایگان به شبکه ملی  اطلاعات متصل شده‌اند.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اجرا شد و تمامی مدارس شهری و مدارس واقع شده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار با پهنای باند مناسب به شبکه  اینترنت متصل  شدند.

رزمی افزود: در این طرح تمامی خدمات ارائه شده از جمله اجرای زیرساخت‌ها و حتی تحویل مودم به مدارس نیز بصورت رایگان می‌باشد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح نیز بیش از ۲۰۰ مدرسه شهری و روستایی شهرستان مشگین‌شهر به شبکه اینترنت متصل  شدند.

وی افزود: با تداوم  شیوع بیماری کرونا و استفاده از فضای مجازی برای تحصیل دانش‌آموزان  اهمیت این زیرساخت بیش از پیش  در استان  احساس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار