مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت خبر داد
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت که با اکتشاف میدان نفتی مغان، نفت پالایشگاه تبریز تأمین خواهد شد و دیگر نیازی به انتقال نفت از جنوب به شمال کشور نیست.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 22 September 2020

به گزارش تابناک اردبیل، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: در سال ۹۹ اکتشاف ۶ چاه نفتی و گازی نهایی خواهد شد که ۳ تا از آنها به اتمام رسیده و در مرحله انجام تست است. همچنین از پاییز نیز ما پروژه اکتشاف ۸ چاه دیگر را نیز شروع می‌کنیم، امسال ۲ محدوده نفتی و گازی در مناطقی جدید در ایران اکتشاف می‌شود که یکی از آنها میدان گازی گرگان و دیگری میدان نفتی مغان است که این دو چاه جنبه‌های استراتژیک برای کشور دارند.

سید صالح هندی افزود: میدان گازی گرگان از این جهت استراتژیک است که نیاز گاز در مناطق شمالی را تأمین می‌کند و دیگر لازم نیست از عسلویه به شمال کشور گاز را منتقل کنیم. میدان نفتی مغان نیز از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند نفت پالایشگاه تبریز را تأمین کند و دیگر نیازی به انتقال نفت از جنوب به شمال کشور نیست.

گفتنی است، روستای قیرلو بیگ باغلو یکی از روستاهای تابع شهرستان بیله سوار است که سالیان سال است از برخی نقاط این روستا و در نقطه «قیردرسی» نفت خام جاری می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار