۲۱۴ نفر در مراکز درمانی بستری هستند
دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۶ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۰۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 16 September 2020

به گزارش تابناک اردبیل، بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در شبانه روز گذشته ۶ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا جان خود را از دست داده و ۱۸ فرد مبتلای جدید نیز در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان گفت: از ۱۸ بیمار بستری شده در مراکز درمانی استان، ۶ نفر در اردبیل، ۲ نفر در پارس‌آباد، هفت نفر در مشکین‌شهر، ۲ نفر در گرمی و یک نفر در خلخال در حال سپری کردن دوره درمان حضوری هستند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۲۳ نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۱۴ نفر در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۵۸ بیمار بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: استان اردبیل با میانگین ابتلای ۴۰ تا ۵۰ نفر روزانه در یک ماه گذشته، در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پایدار متمایل به قرمز است و انتظار داریم که با رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی بخصوص در مدارس، این وضعیت در استان حفظ شده و یا بهبود یابد.

دکتر حبیب‌زاده هشدار داد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در مدارس ممکن است استان اردبیل تا ۲ هفته آینده وارد وضعیت قرمز شده و محدودیت‌های جدیدی در جامعه اعمال شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در پیک دوم شیوع کرونا و آمار بالای شیوع کرونا در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد، از مردم خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین گفت: افرادی که دچار تب، سرفه و تنگی نفس می‌شوند، قبل از تشدید بیماری به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی یک ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
با سلام
حتما دروغه.و گرنه چه لزومی داشت که دورکاری کارمندان را لغو کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
جناب آقای حبیب زاده
وقتی نظارت برپروتکل های بهداشتی نباشد مسلما آمار بالا خواهد رفت و وقتی که 6 نفر مردند پس آماری بستری که ارایه می دهید واقعیت ندارد آمار واقعی مبتلایان را بگوید و نظارت بر پروتکل های بهداشتی داشته باشید عنایت کنید بازدید میدانی انجام دهید ببینید چقدر پروتکل های ارایه شده رعایت می گرددو سری به مطب ها و آزمایشگاه ها و مراکز رادیولوژی و فروشگاه و سوپر مارکت ها و...بزنید ببینید آیا رعایت می کنند؟این مردم که می میرند سرمایه های انسانی این کشور هستند شما بعنوان مسئول بهداشت و سلامت مردم جوابگو هستید بیاید واقعیت ها رابگوید حتی یک روزدر مدیریت باشیداین آمار شما را بررسی کنید قبول ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار