امام جمعه اردبیل: مسئولان کوتاهی کرده اند
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: موافقت اصولی برای احداث دانشگاه صنعتی در اردبیل در سال 95 لغو شده و نیازی به احداث این دانشگاه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 12 September 2020

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در دیدار معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با وی اظهار داشت: ما مجوز دانشگاه صنعتی گرفتیم و ۳۷ هکتار زمین در اختیار شما گذاشتیم ولی متاسفانه استاندار گذشته همواره گفتند فناوری فلان میاوریم ولی محقق نشد دیگر این رویه را قبول نمی کنیم .

وی افزود: شما می خواهید ۱۰ پردیس درست کنید حالا چه ایرادی دارد یکی از ۱۰ پردیس دانشگاه صنعتی شود شما می گوید در آینده دانشگاه جدید به شما می دهیم این یعنی چه ؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: غرور مقدس استان اردبیل شکسته است مجوز رسمی دانشگاه صنعتی را داده اید و اکنون می گوید دانشگاه فنی را مجهز می کنیم و تاسیس دانشگاه صنعتی لازم نیست، چرا در دیگر استانها چنین استدلال نمی کنید؟ اصلا پردیس نمی خواهیم پردیس مال خودتان باشد.

وی تصریح کرد: همان مجوز رسمی که برای تاسیس دانشگاه از رئیس جمهور گرفته ایم را می خواهیم زیرا این خلف وعده باعث سرخوردگی مردم استان اردبیل خواهد شد.

امام جمعه اردبیل: مسئولان اجرایی کوتاهی کرده اند

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی همچنین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با انتقاد از وزارت علوم در نادیده گرفتن حق مسلم استان محروم اردبیل در برخورداری از دانشگاه صنعتی اظهار کرد: سال 85 مجوز لازم را از رئیس جمهور وقت دریافت کردیم و شخصا پیگیر این موضوع بودم و حتی زمین مورد نیاز برای احداث دانشگاه فراهم شد.

وی به کوتاهی مسئولان اجرایی در هفت سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که انتظار می‌رفت در دولت تدبیر و امید مجوزهای نهایی صادر شود اما با نادیده گرفتن محرومیت استان مجوز قبلی لغو و این کار به اعتماد و وثوق مردم ضربه وارد کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: در چنین شرایطی یکی از خیرین استان اردبیل اعلام کرده که حاضر است با واگذاری زمین ساخت و تامین تجهیزات دانشگاه صنعتی را عهده‌دار شود که این آمادگی حجت را برای مسئولان استانی و کشوری در پیگیری احداث دانشگاه صنعتی تمام کرده است.

معاون وزیر علوم:نیازی به احداث دانشگاه صنعتی در اردبیل نیست

به گزارش تابناک اردبیل، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: 16 سال پیش با پیگیری‌های مسئولان استانی موافقت اصولی با راه‌اندازی دانشگاه صنعتی صادر شده اما به دلیل عدم پیگیری‌ها این موافقت اصولی در سال 95 لغو شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی یک دانشگاه نوپاست که در سال‌های اخیر از لحاظ کمی و کیفی توسعه مطلوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در خود دانشگاه محقق اردبیلی می‌توان رشته‌های مهندسی صنایع را راه‌اندازی کرد و نیازی به راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان نیست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی با ظرفیت عظیم خود می‌تواند پاسخگوی نیاز استان در رشته‌های مختلف باشد، افزود: در این شرایط دیگر ضرورتی ندارد که بخواهیم از نو دانشگاهی احداث کنیم در حالی که به جای آن می توان پارک علم و فناوری استان که کانون کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است را توسعه داد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم سیاست وزارت علوم را راه‌اندازی رشته‌های متناسب با بازار کار و کیفی‌سازی تحصیلات در همه رشته‌های دایر شده اعلام کرد و گفت: به جای کمیت دانشگاه‌های کشور باید به سمت کیفی‌سازی حرکت کنند تا با یک تدبیر مناسب بتوان خروجی شایسته و قابل قبولی را از دانشگاه‌ها داشت.

رحیمی دانشگاه محقق اردبیلی را از دانشگاه‌های روبه توسعه کشور دانست و بیان کرد: دانشکده فناوری‌های نمین در رشته‌های موجود و در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد حمایت قرار می‌گیرد و سعی‌مان بر این خواهد بود تا شرایط مناسبی را در کیفی‌سازی این دانشگاه فراهم کنیم.

وی با حمایت از راه‌اندازی پردیس دانشگاهی در محقق اردبیلی تصریح کرد: با بررسی نهایی وزارت علوم شکل‌گیری این پردیس‌ها مشکل خاصی ندارد و ما نیز از این امر استقبال می‌کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مورد توسعه پارک‌ها و مراکز رشد در دانشگاه‌ها با همراهی مجموعه‌های اجرایی استان اردبیل بیان کرد: هرچند در برخی از استان‌ها فضای توسعه دانشگاه‌ها محدود شده ولی در استان اردبیل جای توسعه در رشته‌های مختلف وجود دارد و هیئت امنای دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند در مورد گرایش به رشته‌های مورد نیاز تصمیم‌گیری کرده و اعلام برنامه کند.

رحیمی ضرورت تکمیل ساختمان‌های نیمه تمام دانشگاه محقق اردبیلی به ویژه در حوزه فنی – مهندسی را یادآور شد و گفت: به جای آنکه احداث دانشگاه صنعتی را در استان اردبیل از صفر شروع کنیم به راحتی می‌توان اعتبار مورد نظر را صرف تکمیل پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌های فنی و مهندسی در دانشگاه محقق اردبیلی کرد تا شاهد شکل‌گیری یک مجموعه موفق بود.

انتهای ییام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
اگر استاندار وقت به اندازه سرسوزنی برای آینده فرزندان این استان دل می سوزاند هرگز و هرگز دانشگاهی را که هم مجوز و هم زمین آن آماده بود راکد نمی گذاشت تا بهانه به دست تهران نشینان بیفتد و مجوز به آن ارزشمندی را لغو کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
سلام
موافقت اصولی مدت دار می باشد اگر در سال 85 مجوز احداث دانشگاه صنعتی صادر شده چرا تابحال کاری انجام نشده مقصر کسانی هستند که در زمان مسئولیت خود کاری انجام نداده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
برخی از نمایندگان استان در دوره قبلی مجلس که عهدوپیمان خود با مردم را زیرپا گذاشتند وعملا شیپورچی دولت شدند اگر هرکدام سالی یک قدم برای این پروژه مهم برداسته بودند الان به این وضعیت دچار نمیشدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
رییس سابق دانشگاه که صلاحیتش حدود 18 ماه به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده بود ودرحد سرپرست مانده بود بیاید وپاسخگو باشد چرا این ظلم را به اتفاق تنی چند از اعضای هیات امنا به استان وارد کردند؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
وانتقم لنا من هولا الظالمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار