کد خبر: ۸۹۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 10 September 2020

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان را تشریح و اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر در اردبیل، سه نفر در پارس‌آباد، هفت نفر در مشکین‌شهر، ۱۰ نفر در گرمی و یک نفر در خلخال در مراکز درمانی بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی با اعلام پیشی گرفتن تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل از موارد ترخیص بیان کرد: آمارها حاکی از افزایش میزان ابتلا و بروز بیماری در این استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به ترخیص ۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در شبانه روز گذشته اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در پیک دوم شیوع کرونا و آمار بالای شیوع کرونا در شهرستان‌های اردبیل، مشکین‌شهر و پارس‌آباد اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد و نوسان زیادی در ابتلای به کرونا در شهرستان‌های مختلف استان به چشم می‌خورد.

دکتر حبیب‌زاده، از مردم خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین گفت: افرادی که دچار تب، سرفه و تنگی نفس می‌شوند، قبل از تشدید بیماری به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

بالاترین آمار ثبت شده بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار فوتی‌های روزانه کرونا در استان اردبیل یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که حدود ۱.۵ ماه پیش به ۱۷ مورد در یک روز رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، روندی کاهشی را در روزهای اخیر طی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار