کد خبر: ۸۹۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 05 September 2020

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه شورای اداری شهر هیر اظهار داشت: متاسفانه کشاورزان اردبیل به دلیل قیمت پایین محصول سیب‌زمینی محصولات خود را برداشت نمی‌کنند و به نوعی به خاطر بی‌انگیزه بودن و ضرر و زیان زیاد اراضی سیب‌زمینی خود را رها کرده‌اند.

وی با اشاره به هزینه بالای تولید محصول سیب‌زمینی گفت: قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان هم برای سیب‌زمینی کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد در حالی که سیب‌زمینی کشاورزان اردبیل پایین‌تر از یک هزار و ۸۰۰ تومان است.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کشاورزان سیب‌زمین‌کار در استان اردبیل دغدغه و مشکلات فراوانی دارند و این در حالی است که در استان‌های اصفهان و همدان سیب‌زمینی‌کاران دغدغه و مشکلات آن چنانی ندارند و سازمان جهاد کشاورزی استان باید در این زمینه پاسخگو باشد.

موسوی افزود: تذکرات لازم به وزیر جهاد کشاورزی داده شده است و در چند روز آینده جلسه ویژه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی برای رفع موانع صادرات محصول سیب‌زمینی استان اردبیل به کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان و عراق برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: از وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه انتظار داریم هر چه سریع‌تر دغدغه و نگرانی‌های کشاورزان سیب‌زمینی‌کار را برطرف کنند سازمان جهاد کشاورزی استان نیز موظف است موانع و مشکلات سیب‌زمینی‌کاران را به صورت مکتوب به وزارت مربوط اعلام و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات عملی انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در حوزه آب شرب شهر هیر مشکلاتی وجود دارد که قرار بر این شد با اهتمام جدی این مشکلات برطرف شود.

موسوی خواستار حل مشکلات اینترنت روستاهای هیر شد و یادآور شد: با توجه به استفاده دانش‌آموزان از شبکه سراسری شاد باید زمینه مناسبی برای آموزش دانش‌آموزان مناطق روستایی فراهم شود.

وی از برنامه‌ریزی برای حل مشکلات زنبورداران و باغداران هیر خبر داد و اضافه کرد:‌ شهر هیر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که باید برای شکوفایی این ظرفیت‌ها حمایت‌های همه‌جانبه‌ای انجام شود.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار