فرماندار اردبیل گفت: مراسم شبیه‌خوانی و دسته‌گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر اردبیل بدلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 27 August 2020
شبیه‌خوانی و دسته‌گردانی در محلات اردبیل  برگزار نمی‌شود

 

مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بدلیل شیوع کرونا دسته‌های عزاداری در بازار و محلات شهر حضور نیافتند و در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز حرکت دسته‌ها در بازارها و میادین شهر ممنوع اعلام شده است.

وی از ممنوع بودن برگزاری  شبیه‌خوانی، تعزیه‌گردانی و دسته‌گردانی در این ایام خبر داد و اظهار داشت: اجتماع مردم در تاسوعا و عاشورا ممنوع است و مردم باید از هرگونه اجتماع در این روزها پرهیز کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: آیین شمع‌گردانی به عنوان آیین دیرپای این منطقه با تدابیر ویژه هیئت امنای مساجد در جلوگیری از هرگونه ازدحام و تجمع در روز تاسوعا برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مراسم شمع‌گردانی به صورت گروهی برگزار نمی‌شود و افراد با مراجعه به مساجد و تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در هر مسجد شمع‌های خود را روشن خواهند کرد.

فرماندار اردبیل در مورد اجتماع روز تاسوعا در اردبیل بیان کرد: مراسمی محدود با عنوان اجتماع حسینیان از ساعت ۱۵ در اردبیل و در شهیدگاه برگزار خواهد شد که ضروری است افراد مسن با زمینه بیماری‌های خطرناک به جای حضور در این مکان از طریق صداوسیما و رسانه‌ها مراسم را مشاهده کرده و ادای احترام به امام حسین و شهدای کربلا داشته باشند.

امامی یگانه گفت: در روز عاشورا نیز به جای حرکت دسته‌های متعدد عزاداری از اول صبح با قرائت زیارت عاشورا اجتماع محدود حسینیان در شهیدگاه تا ۱۲ ظهر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی  برگزار می‌شود.

فرماندار اردبیل بیان کرد:نمازظهر عاشورا نیز در فضای باز شهیدگاه و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار