کد خبر: ۸۸۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 18 August 2020

به گزارش ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی روز سه‌شنبه در بازدید از محل اجرای پروژه کمربند طلایی آبهای گرم استان در حوزه راهداری شهرستان مشگین‌شهر گفت: این جاده آب‌های گرم شهرستان سرعین و آبگرم  سردابه، قوتورسویی ، شابیل ،موئیل و سایر آب‌های گرم شهرستان مشگین‌شهر را به همدیگر متصل می‌کند.

وی گفت: این پروژه با همکاری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرا می‌شود.

 وثوقی افزود: در جریان سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به استان اردبیل هزار میلیارد ریال برای توسعه و تامین زیرساخت‌های گردشگری استان تصویب شده  بود که از این مبلغ  ۳۵۰ میلیارد ریال به پروژه  کمربند طلایی سبلان اختصاص یافته است.

 وی اظهارداشت: با اجرای این پروژه مراکز گردشگری استان  تا ۴۰ کیلومتر به هم نزدیک‌ می‌شوند. 

 فرماندار مشگین‌شهر نیز گفت: اجرای این طرح تاثیر بسیار قابل توجهی در توسعه صنعت گردشگری این شهرستان و شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد داشت.

 اکبر صمدی افزود: با اتمام این پروژه و تدوین و اجرای طرح جامع مناطق اکوتوریستی مشگین‌شهر رغبت سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرستان مشگین‌شهر به مراتب بیشتر خواهد شد.

استان اردبیل ده‌ها چشمه آبگرم معدنی با خاصیت درمانی دارد که فرصت بی‌نظیری برای توسعه صنعت گردشگری ایجاد کرده است.

شهر سرعین با داشتن 22 دهنه آبگرم معدنی به عنوان مهم‌ترین کانون آب‌درمانی ایران شهرت جهانی دارد، آب‌های گرم این شهر هر یک با خواص شیمیایی، درمانی و درجه حرارت متفاوت یکی از عوامل مهم جذب گردشگر به منطقه است.
مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آبگرم قره سو (اعصاب سویی)، چشمه گوز سویی (آب چشم)، آبگرم ژنرال (جنرال)، آبگرم گاومیش گلی، آبگرم پهنلو (پهن ‌سو)، آب درمانی بش باجیلار (پنج خواهران)، مجتمع آب درمانی سرعین ایرانیان، مجتمع هتل و آب درمانی قهوه سویی مهم‌ترین کانون‌های آبگرم سرعین است.
مشگین‌شهر هم در شمال اردبیل دومین شهر پر تعداد از نظر داشتن آب‌های گرم محسوب می‌شود، ' قینرجه، شابیل، موییل، قوتورسویی، نگین دودو، آخار باخار از جمله آبگرم‌های این شهرستان است.

سردابه در شهرستان اردبیل، قینرجه، سقزلو در شهرستان نیر و آبگرم خلخال سویی در شهرستان کوثر از دیگر آبگرم‌های موجود در استان اردبیل به شمار می‌رود.

استان اردبیل به سبب داشتن این تعداد آبگرم معدنی به سرزمین چشمه‌های بهشتی معروف شده است، اما این چشمه‌ها بیشتر به صورت سنتی و نیمه‌سنتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اگر عملی شود یکی از مفید ترین طرح ها برای جذب گردشگر می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار