کد خبر: ۸۸۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 15 August 2020

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وضعیت تلفات رانندگی و تصادفات در محورهای شمالی استان اردبیل اسباب نگرانی و تاسف را به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در دیدار با فرمانده پلیس راه و پاسگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: در محور مشگین‌شهر به سمت پارس‌آباد بیشترین تصادفات و تلفات جاده‌ای اتفاق می‌افتد که ضروری است پلیس راه استان با همکاری نهادهای فرهنگی به ارتقای ایمنی راه‌ها و توصیه به رانندگان برای ترددهای ایمن اهتمامی جدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن راهکارهای پیشگیرانه و تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ضرورت دارد نسبت به ارتقای فرهنگ رانندگی اقدام شده و دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها و صاحبان خودروهای سبک و سنگین را برطرف کنیم.

امام جمعه اردبیل گفت: البته در این برنامه‌ریزی‌ها باید از ظرفیت رسانه‌ها و صاحبان تریبون همچننین ائمه جمعه برای هشدار و آگاهی‌دهی به مردم در ترددهای ایمن و حفظ قوانین و مقررات استفاده کنیم تا خطرات و آسیب‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

عاملی افزود: مسافران نیز باید رانندگانی را که پرخطر رانندگی می‌کنند به احتیاط و رعایت مقررات دعوت کنند چرا که این وظیفه همه مردم است تا امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک اصل دینی و شرعی همواره مورد توجه و تاکید قرار دهند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز با اشاره به کاهش 4 درصدی تلفات جاده‌ای در یک سال اخیر اظهار کرد: پلیس راه از همه ظرفیت خود اعم از دوربین‌ها و اکیپ‌های مستقر در محورهای مواصلاتی استفاده می‌کند تا رانندگان با رعایت قوانین و مقررات رانندگی خود را انجام دهند.

صفوی خاطرنشان کرد: هر چند در هفته‌های اخیر بر تعداد تلفات جاده‌ای در محورهای شمالی استان افزوده شده اما تمام تلاش و سعی ما بر این است تا با افزایش استقرار نیروهای پلیس رانندگان را به انجام رانندگی ایمن، کم خطر و ... دعوت کرده و تلفات را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: در کنار اقداماتی که پلیس انجام می‌دهد باید به ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی به ویژه چهاربانده کردن مسیرها، نصب علایم هشداردهنده و همچنین آگاهسازی بیشتر رانندگان به حفظ مقررات و دوری از سرعت و سبقت غیرمجاز در رانندگی همت کنیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار