پس از 15 سال و با افزوده های جدید
کتاب «از بادکوبه و چیزهای دیگر» نوشته ناصر همرنگ نویسنده اردبیلی، پس از پانزده سال و با افزوده های جدید تجدید چاپ شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 09 August 2020

به گزارش تابناک اردبیل، سال‌ها پیش روزنامه‌ی اطلاعات به بهانه‌ی معرفی یکی از کارهایش درباره‌ی او نوشته بود:
« از جمله نویسندگان ایرانی است که در فراتر از مرزهای ایران معروف‌تر و نامدارتر از داخل ایران است.»

علت آن نیز از نگاه ستون‌نویس روزنامه روشن بود‌. کتاب: «از بادکوبه و چیزهای دیگر، یادداشت‌های سفر به جمهوری آذربایجان» بتازگی از چاپ درآمده و بشتاب در درون و بیرون از کشور سر و صدا کرده بود. سال ۱۳۸۴ بود. همان هنگام مجله‌ی معتبر «ایرانشناسی، ویژه‌ی پژوهش در تاریخ و تمدن و فرهنگ ایرانی» که در غرب چاپ و نشر می‌شود، در شماره‌ی فروردین ماه خود پس از نقد و معرفی کتاب و ستایش از نویسنده‌ی آن، از محتویات تکان‌دهنده‌ی کتاب اظهار بهت و شگفتی کرده بود.

درباره‌ی آن محتویات، یک مجله‌ی مشهور ایرانی، مجله‌ی حافظ تنها چندی جلوتر نوشته بود:
«این زنگ هشداردهی است از طرف یک ایرانی غیور، وطن‌پرست، آگاه، ریزبین، دردآشنا، دلسوز، با قلم بسیار توانا. نویسنده‌ای چیره‌دست و تیزبین و یک استاد آشنا به بازی‌های سیاسی روز و تجربه آموخته از بازی‌های بازیگران گذشته.»


واکنش‌ها به انتشار کتاب گسترده بود. از اینرو هزاران نسخه پس از چاپ آن در سال ۱۳۸۴ بی‌درنگ به فروش رفت و به سرعت به چاپ دوم رسید و آنگونه که نویسنده خود می‌گوید، چاپ‌های متعدد می‌توانست پشت سرهم اتفاق بیفتد. با اینحال نظر نویسنده چیز دیگری بود. برای چاپ‌های نو، زمان‌های بسیار می‌بایست سپری می‌شد.

کتاب :«از بادکوبه و چیزهای دیگر» اثر ماندگار نویسنده و روزنامه‌نگار اردبیلی، ناصر همرنگ اکنون پس از نزدیک به پانزده سال، با افزوده‌های فراوان توسط انتشارات زعیم از نو به چاپ رسیده است.

این اثر اما در چاپ جدید خود، سخنان نگفته‌ی بسیاری دارد برای خواننده. یادداشت‌هایی انبوه و‌ نو از سفرهای دیگر نویسنده به جمهوری آذربایجان. در این اثر ناگهان با مجموعه‌ای از رخدادهای غیر منتظره و پیش‌بینی‌نشده در ارتباط با جمهوری آذربایجان روبرو می‌شویم که احیانا پیش از این‌ها هیچکدام از آن‌ها را نشنیده‌ایم.

نگاه نویسنده به حوادث و رخدادهای این جمهوری و نیز به موجودیت و پدیدارشناسی آن بگونه‌ای است که ما را به اعماق واقعیت‌های زیر پوستی آن می‌برد و چشم‌اندازی دیدنی و در عین حال بکر از همه‌ی حقایق آن در برابرمان می‌گستراند. این نگاه اگرچه بسیار نو اما به همان اندازه تکان‌دهنده است.

با اینهمه هیچ‌یک از این‌ها نمی‌تواند بدون نثر روان و بدیع و جذاب و در عین حال شفاف و گویای کتاب ما را در بازبینی این چشم‌اندازها مشارکت دهد. گویی نگاه حساس و دقیق نویسنده به لایه‌های گوناگون هویت، فرهنگ و سیاست در این کشور همسایه، گریزی جز این ندارد.

 http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1399/5/19/619697_401.jpg

توضیحاتی که در کتاب داده می‌شود، آنچنان دقیق و کامل هست که اگر بگوییم خواننده با مطالعه‌ی آن‌ها خود را در معرض دانسته‌هایی می‌بیند که پیش از این درباره‌ی جمهوری آذربایجان جایی آن‌ها را نه خوانده و نه شنیده است، سخن به گزافه نگفته‌ایم.

کتاب «ازبادکوبه و چیزهای دیگر» نوشته‌ی ناصر همرنگ را از کتابفروشی‌های معتبر بخواهید.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
یک پان ایرانیست معلوم است که از چی خواهد نوشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار