استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در خانه‌ها که باعث اجتماع مردم می‌گردد، ممنوع است و در صورت مشاهده برخوردهای قانونی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 01 August 2020

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: در صورت مشاهده برگزاری چنین مراسمی در منازل مسکونی و هرگونه اجتماع برای تماشا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: در خصوص برگزاری عزاداری‌های ماه محرم نیز محدودیت‌هایی بر اساس تصمیم ستاد کشوری و استانی مقابله با بیماری کرونا اتخاذ می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز و پیک کرونا از بستری بودن ۳۹۳ نفر مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: باید مردم و مسوولان با همکاری هم برای سیر نزولی کرونا در استان تلاش کرده و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از مراسم جمعی را تا پایان سال ادامه دهند.

بهنامجو ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در وضعیت کنونی را گامی مهم برای کنترل کرونا در استان و رسیدن به وضعیت زرد و سفید تا یک ماه آینده دانست و گفت: فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، تذکرات حضوری در اماکن و خیابان‌ها ، تبلیغات و نظارت‌های انتظامی و بهداشتی از جمله اقداماتی است که از سوی حوزه‌های‌ مربوطه باید به طور مرتب اعمال شود.

وی در ادامه به تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌ها اشاره کرد و از اجرای تمهیدات لازم برای دورکاری همسران پرستاران که جزو نیروهای دولتی هستند، خبر داد.

به نوشته ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در صورت بی‌توجهی به سیر افسار گسیخته کرونا در هفته‌های گذشته تعداد بستری‌ها بیشتر از وضعیت کنونی می‌شد.

شهرام حبیب‌زاده افزود: با اینکه هنوز وضعیت صعودی کرونا در استان مهار نشده ولی از شدت آن کاسته شده است.

وی اعلام‌کرد: در ۱۰ روز اخیر به تعداد بخش‌ها و تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان افزوده شده و هیچ بیمار کرونایی در استان بدون تخت نمانده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌ها و مرخصی‌ها با تعداد ۵۵ تا ۷۰ نفر به بالانس رسیده و بستری‌های مربوط به بیماری کرونا معادل ترخیصی‌هاست.

حبیب‌زاده بیان‌کرد: هم اکنون ۶۷ بیمار کرونایی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار