کد خبر: ۸۸۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 30 July 2020

هفته هاست به دلیل مشغله ذهنی تمام وقت برای فراگیری مهارتی جدید، یادداشتی درباره مسائل سیاسی نمی نویسم. با این حال طرح بعضی مطالب زنجیره ای ادامه دار در برخی گروه ها و کانال های تلگرامی، انگیزه ای شد تا نظر خود را با کنش گران فضای سیاسی و رسانه ای استان اردبیل در میان بگذارم.

خوشبختانه از نظر معدل توانمندی، ترکیب نمایندگان استان در مجلس یازدهم جزو قویترین دوره های ادوار است. هم از نظر سابقه و تجربه و هم از نظر تعهد کاری، تا به امروز یکی از یکی ارزنده‌تر بوده اند.

در این دوره نمایندگانی داریم که در بالاترین جایگاه هیئت رئیسه مجلس مشغول خدمت هستند یا برخی با وجود آلام سنگین ناشی از جانبازی، در پیگیری امور روز و شب ندارند و در مجموع همگی فراتر از وظایف عادی نمایندگی کار می کنند.

اما نشانه هایی از اختلاف افکنی های بی دلیل بین نمایندگان موجب نگرانی شده است. نه اینکه خدایی نکرده مجمع نمایندگان اختلافاتی داشته باشند؛ نه ؛ اما رویکرد برخی فعالان حاضر در ستادهای انتخاباتی دامن زدن به حواشی بوده و این بیم وجود دارد که خدایی نکرده حاشیه پرداری ها و سخن چینی های «صدمن یه غاز» به منافع کلان استان لطمه بزند.

باید متوجه باشیم انتخابات مجلس تمام شده و همزمانی اولین سال شروع به کار مجلس یازدهم با آخرین سال ماموریت دولت آن هم در وضعیت کرونایی موجود، رفتارهای سیاسی مدبرانه ای را اقتضاء می کند.

معتقدم در این شرایط مدبرانه ترین راهبرد برای تامین منافع راهبردی استان، حفظ آرامش فضای سیاسی، تلاش برای کاهش حاشیه های بی دلیل، تشویق فعالیت های جمعی نمایندگان و حمایت از ثبات کاری مدیران موجود در عین نظارت دقیق و مطالبه گرانه است.

توصیه می کنم تا پایان کار دولت، خود سهام دار پنداران سیاسی برای عزل و نصب های فله ای عجله نکنند. اجازه دهند مدیران همسو با دولت پاسخگوی عملکرد خود باشند و کارهای بر زمین مانده را پیش ببرند ؛ مگر خدایی نکرده مسئولی قصور معناداری داشته باشد.

خلاصه کلام اینکه در شرایط موجود دامن زدن به بحث های حاشیه ای، اصلی ترین تهدید برای نمایندگان و منافع کلان استان است چون بخشی بزرگترین دارایی ما یعنی زمان را تلف می کند.

نکته دیگر آن است که در زمان محدود باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، کنش گران سیاسی و رسانه ای استان از انجام کارهای تشکیلاتی بلند مدت در هر دو جریان عمده سیاسی حمایت کنند. مخصوصا که در هفته های گذشته خبرهای خوبی از توسعه تشکیلاتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل منتشر شده است.

انتخاب حجت الاسلام صبری به عنوان رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی سیگنال خوبی برای جوانگرایی توام با حفظ نیروهای باتجربه و بنیادی در این جریان بود.

آقای صبری چهره ای خوش نام و به معنای واقعی کلمه مردمی و تحول خواه است. انتخاب ایشان نشان دهنده وجود اتاق فکری هوشمند و بابرنامه در پشتوانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان است. با روند موجود، بدون شک آینده موفق تری برای این جریان پیش بینی می کنیم.

یاشار پورمجید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار