کد خبر: ۸۸۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 26 July 2020

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل ۵ هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده و تعداد افراد بستری شده با ۶۹ مورد جدید به ۴۳۲ نفر رسید.

وی افزود: تعداد کل بستری شده‌ها به ۴۳۲ نفر رسید که از این تعداد، ۵۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و طی این مدت ۶۵ بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: همچنان وضعیت قرمز و بحرانی کرونا در شهر‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد حاکم بوده و نیرو‌های درمانی با خستگی مضاعف مواجه شده‌اند و وضعیت بیمارستان‌ها بحرانی است.

وی تشریح کرد: چنانچه مردم استان همکاری کرده و شرایط استان به وضعیت زرد یا سفید برسد، امکان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا خواهد بود، اما در صورت تداوم شرایط نامطلوب فعلی و ادامه وضعیت قرمز، محدودیت‌های شدیدی برای برگزاری تجمعات و مراسم عزاداری ماه محرم اتخاذ خواهد شد.

حبیب‌زاده از اهالی استان خواست چنانچه کار ضروری ندارند، به هیچ عنوان از خانه خارج نشده و در هیچ گونه مراسم، تجمع و ازدحامی شرکت نکنند و ضمن استفاده مستمر از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده فاصله یک و نیم متری با دیگران را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار