زنگ خطر به صدار در آمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۱ نفر به علت ابتلا به بیماری کرونا، آمار فوتی‌های این بیماری در استان اردبیل برای نخستین بار دو رقمی شد
کد خبر: ۸۷۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 20 July 2020

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به افزایش روزافزون تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ نفر نیز به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی پر شدن ظرفیت بستری مراکز درمانی استان در پی افزایش ابتلا به کرونا را زنگ خطری برای تداوم درمان به بیماران دانست و افزود: در شبانه‌روز گذشته تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان به ۳۴۹ نفر افزایش یافته و تعداد افراد تحت‌نظر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به ۵۰ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با افزایش تعداد بیماران نیاز به بستری، بیمارستان سبلان تامین اجتماعی بار دیگر اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کرده و بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام رضا(ع) نیز فعال شده و اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل ۲ شب پیش با پذیرش ۳۳۰ بیمار مشکوک به کرونا وضعیت بی‌سابقه و بحرانی را تجربه کرد.

به گفته وی ، غیر از شهرستان گرمی مغان دیگر شهرستان‌های بزرگ استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان گفت: با افزایش مراجعه به بیمارستان‌های اردبیل به علت ابتلا به کرونا، فشار مضاعفی بر سامانه درمان استان وارد شده است.

دکتر علیرضا رضایی‌بنا گفت: با گسترش موارد ابتلا و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، برگزاری مراسم پرازدحام و تجمعات بویژه عروسی و مجلس ترحیم به طور رسمی ممنوع اعلام شده و فعالیت صنوف پرخطر مثل تالارها و قهوه خانه‌ها رسما تعطیل شده است.

وی خواستار کاهش مسافرت و به حداقل رساندن تردد و توقف نقل و انتقال غیرضروری از سوی شهروندان شد و افزود: همه شهروندان در پذیرش میهمان احتیاط کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی یک تا ۲ متری و شست و شوی دست را سه راهکار موثر کنترل بیماری کرونا ذکر کرد.

سازمان انتقال خون استان اردبیل نیز طی اطلاعیه‌ای با اشاره به این که مراکز درمانی استان برای تسریع درمان بیماران بدحال مبتلا به کرونا نیاز شدید به پلاسما و خون دارد، از عموم بهبودیافتگان کرونا دعوت به یاری کرد.

بر اساس این اطلاعیه، سازمان انتقال خون استان از همه گروه‌های خونی بویژه مبتلایان بهبود یافته کرونا خواست تا به شکرانه سلامتی خود، بخشی از پلاسما یا خون خود را به مرکز ثابت خونگیری اردبیل واقع در جنب بیمارستان فاطمی اهدا کرده و برای نجات بیماران کرونایی بدحال بستری در بیمارستان‌ها ایثار کنند.

بنا به اعلام این سازمان، تاکنون تنها ۹۰ نفر از سه هزار و ۷۰۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا در استان پلاسما اهدا کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی، تعداد بیماران کرونایی در کشور به ۲۷۳ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده و ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر هم جان باخته‌اند.

آمار جهانی مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشته و شمار جان‌باختگان این ویروس نیز به مرز ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار