میزهای سبز سیاسی بی‌فایده است
مستشار سابق ایرانی در جنگ قره‌باغ گفت: راه آزادسازی قره‌باغ از پشت میزهای سبز سیاسی نمی‌گذرد و تنها راه آزادسازی قره‌باغ تکیه بر اراده و نیروی مردمی است.
کد خبر: ۸۷۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 16 July 2020

به گزارش تابناک اردبیل، منصور حقیقت‌پور مستشار سابق ایرانی در جنگ قره‌باغ و کارشناس مسائل قفقاز درباره این مناقشه و نقش رژیم صهیونیستی در حمایت از طرفین در گفتگو با خبرنگار آناج گفت: داستان قره‌باغ قصه پر غصه‌ای است. کشورهای استکباری اراضی مسلمانان را گرفته و در اختیار ارامنه‌ی اشغالگر قرار دادند و با گذشت 20سال هنوز هم حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خود را از طرفین مناقشه ادامه می‌دهند تا این مناقشه بدون راه‌حل ادامه یابد.
حقیقت‌پور، ظلم وارد شده در قره‌باغ را غیرقابل بخشش دانست و خاطرنشان کرد: دولت جمهوری آذربایجان باید طلایه‌دار آزادی قره‌باغ باشد. از طرفی جهان اسلام هم باید به وظیفه اصلی خود عمل کند. بی‌صبرانه منتظریم تا از طرف جمهوری آذربایجان اقدامات اساسی انجام گیرد و مجاهدین آذربایجانی به طرفه العینی خاک قره‌باغ را آزاد کنند.فرمانده اسبق ایرانی در جنگ قره‌باغ ادامه داد: جمهوری آذربایجان در طول سال‌های گذشته امیدواری ایجاد کرده است اما راه آزادسازی قره‌باغ از پشت میزهای سبز سیاسی نمی‌گذرد. تنها راه آزادسازی قره‌باغ تکیه بر اراده و نیروی مردمی است.
کارشناس مسائل قفقاز معتقد است: جهان اسلام باید کمک‌های معنوی، سیاسی و اقتصادی خود را برای آزادسازی قره‌باغ به کارگیرد. دولت جمهوری آذربایجان ابتدا باید اراده این کار را داشته و سپس تغییر راهبرد انجام داده و از جهان اسلام درخواست کمک کند.
حقیقت‌پور نقش نیروهای مردمی در آزادسازی اراضی اشغال شده را غیرقابل انکار توصیف کرد و اظهار داشت: حشدالشعبی عراق، بسیج مردمی سوریه و نیرو‌های سازمان‌یافته مردمی در یمن نمونه بارز نقش مردم در حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه بشمار می‌آید. مگر این گروه‌ها با حمایت جمهوری اسلامی ایران به وجود نیامدند؟ پس چرا دولت آذربایجان از این ظرفیت بی‌بهره است؟
مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین‌الملل اضافه کرد: حاکمیت جمهوری آذربایجان از گرایش به ظرفیت‌های اسلامی نگران است ولی این نگرانی بی معنی است. مگر بشار اسد در سوریه در مقابل گروه‌های تکفیری و تروریستی از این ظرفیت استقاده نکرد؟ ملت و دولت ایران آمادگی دارد برای کمک به بحران قره‌باغ از جمهوری آذربایجان حمایت کند.
حقیقت‌پور یادآور شد: مسئولان جمهوری آذربایجان در جوار رودخانه زلال و خروشانی چون ایران بر زمین تکیه زده اما چشمان خود را به سرابِ سوزانِ آمریکا و رژیم صهیونیستی دوخته است. دولت آذربایجان باید بداند که قره‌باغ تنها با مردم جمهوری آذربایجان و با حمایت همسایه‌ی دلسوزی چون ایران آزادشدنی است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار