سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مطرح کرد؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: با وجود تلاش در رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به کرونا، ابتلای به این بیماری در این استان رشد فزاینده دارد.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 28 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل،‌دکتر شهرام حبیب‌زاده در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان با تاکید بر ضرورت رعایت موازین بهداشتی از طریق استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: در چند روز اخیر به علت بی‌توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی، مراجعه به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها با علایم کرونا افزایش یافته است.

وی اضافه‌کرد: موارد ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان روز به روز بیشتر می‌شود به طوری که بخش سه بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل که در اوایل امسال برای پذیرش بیماران فعال بود، دوباره در حال پذیرش بیماران کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با هشدار نسبت به ورود استان به وضعیت قرمز در ابتلای به کرونا در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی افزود: با ورود استان به مرحله قرمز کرونا، شرایط بحرانی اردیبهشت ماه دوباره تکرار خواهد شد و در پی آن، با استفاده از اختیارات قانونی، محدودیت‌های قبل دوباره به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان‌کرد: اگر آمار بستری و موارد شناسایی مبتلایان افزایش یابد، برای ایمن‌سازی افراد دیگر، فعالیت بسیاری از اصناف و کسبه به حالت تعلیق درخواهد آمد و از ظرفیت سایر مراکز بیمارستانی خصوصی و دولتی استان در بستری و مدیریت درمان مبتلایان به کرونا استفاده خواهد شد.

حبیب‌زاده همچنین گفت: بیماری کرونا در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان بحران جدی ایجاد کرده و خسارت بی‌شمار جانی و مالی وارد کرده و معیشت و مناسبات اجتماعی مردم را تحت‌ شعاع خود قرار داده است.

او افزود: شواهد نشان می‌دهد که بیماری کرونا تا ۲ سال آینده ادامه خواهد یافت و در چنین وضعیتی، رعایت موازین بهداشتی، مردم باید به شرایط زندگی در شرایط کرونایی عادت کرده و الگوهای جدید زندگی در شرایط شیوع این بیماری را بپذیرند و به الزامات بهداشتی آن تن دهند.

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هفته پیش نیز با هشدار نسبت به افزایش تعداد بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اعلام کرد: با ادامه این روند، استان اردبیل به زودی وارد وضعیت قرمز می‌شود.

در یک هفته اخیر با بستری شدن روزانه ۱۳ نفر، تعداد بستری بیماران کرونایی در سطح استان اردبیل از ۱۰۰ نفر فراتر رفته و زنگ هشدار و خطر در این استان به صدا درآمده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، هنوز پیک اول بیماری در استان اردبیل طی نشده و تاکنون حدود ۱۷.۵ درصد جمعیت به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هفته پیش تعداد افراد مبتلا به کرونای قطعی در سطح استان را چهار هزار و ۴۰۰ نفر ذکر کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار