رئیس کل دادگستری استان اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان با پیگیری دادگستری اردبیل تا هیئت داوری پیش رفته است.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 20 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر عتباتی در نشست خبری امروز با خبرنگاران درباره پرونده کشت و صنعت مغان گفت: اولین مجموعه بودیم که  رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی را به عنوان اولین برنده واگذاری بازخواست کردیم و در همان زمان متوجه  جریان سوء در واگذاری اول شدیم.

عتباتی با بیان اینکه در زمان مدیریت دولتی این مجموعه نیز مماشات نکردیم و اگر مدیر برکنار شد، به دلیل برخورددستگاه قضایی بود، گفت کشت و صنعت یک ثروت ملی است و باید حفظ شود.از نفس خصوصی سازی استقبال می کنیم اما خصوصی سازی که منجر به رونق اقتصاد و تولید شود، مورد پذیرش است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در واگذاری دوم هم  بررسی‌ها انجام و تمامی کاستی‌ها احصا شد؛ اصلی‌ترین مطالبه ما حقوق عامه است. اینکه پرونده تا بررسی هیئت داوری پیش رفته به دلیل پیگیری دادگستری استان بوده است وبررسی‌ها نشان می‌دهد، ارزیابی‌های ارائه شده و اعتبار و تاریخ کارشناسی ارائه شده ابهام دارد و  صورت وضعیت‌های مالی صحیح نیست و تضییع حقوق دیده می‌شود.

وی گفت: در پرونده کشت و صنعت مشکلات جانبی دیگر از جمله واگذاری اراضی عشایر در حال بررسی است و در مشکل  واگذاری اراضی عشایر که بالغ بر 16 هزار هکتار است اقدامات لازم انجام شده و روی کاغذ و نقشه حل شده است. منتظر مشخص سازی، مرجع مجری هستیم تا عملا انجام شود.

عتباتی با اشاره به اینکه مشکل مشابه در مجتمع صنعتی گوشت اردبیل مشاهده شد، ادامه داد:  در آن پرونده هم با ورود به موقع دستگاه قضایی از حقوق بیت‌المال حمایت کردیم.حل مشکلات اقتصادی به جد مورد تاکید ما است چرا که خیلی از مشکلات و جرایم اقتصاد پایه و معیشت محور است و در بسیاری از پرونده‌های خانواده نیز فقدان شغل و درآمد مطرح است.

وی افزود: خیلی ازمجرمان ما لقمه در خون می‌زنند و ما باید با رونق تولید و اقتصاد و حفظ اشتغال موجود، مشکلات را حل و فصل کنیم.

به گزارش تسنیم،‌ رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به سوالی در مورد نحوه ورود  دستگاه قضایی به  فعالیت تعاونی‌های مسکن با تغییر کاربری‌ اراضی ادامه داد: در تعاونی مسکن با صرف نظر اینکه مربوط به کدام دستگاه اجرایی است، تاکنون هیچ تعاونی موفق به تغییر کاربری نشده است به ویژه اراضی مرغوب و زیر کشت آبی کشاورزی صیانت شده است.

عتباتی گفت: توافقات شفاهی تعاونی با کشاورز و افراد وجاهت قانونی ندارد و قانون ممنوعیت تغییر کاربری را دنبال می‌کنیم. با هرگونه تغییر کاربری در قالب تعاونی‌های مسکن  برخورد می کنیم و اجازه سودجویی نمی دهیم و  فعالیت تعاونی های مسکن باید قاعده مند شود.

وی به ضرورت نظارت اداره کل تعاون به فعالیت تعاونی‌ها تاکید کرد و ادامه داد: زمان معاونت آقای آذرنژاد معاون سابق عمرانی استانداری اردبیل مطرح کردیم که  عملکرد تعاونی ها ساماندهی شود. نظر ما بر این است که اراضی مرغوب حمایت شود و تعاونی‌های مسکن در راستای اهداف تشکیل خودشان فعال شوند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
حالا می فرمایید فاجعه واگذاری کشت و صنعت ابهام دارد. برادر من شما هم دست رو دست بگذارید، کشت و صنعت دیگه بر نمی گرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار