با تغییر کاربری اراضی ملی برخورد می‌شود
تعدادی از افراد در قالب تعاونی‌های مسکن با مراجعه به زارعین و روستاییان توافق نامه‌هایی را با این افراد مبنی بر تغییر کاربری اراضی و تفکیک و قطعه‌بندی آن...
کد خبر: ۸۶۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ 18 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرگونه تغییر کاربری اراضی ملی و اراضی زراعی کشاورزی توسط تعاونی‌های مسکن ادارات و سازمان‌ها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

در این باره بخوانید
تعاونی‌مسکن استانداری و دادگستری‌اردبیل زمین‌خواری می‌کنند

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم و اصلی دستگاه قضایی استان که مستمرا آن را دنبال می‌کنیم بحث صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی است که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز به عنوان یکی از دستورالعمل‌های جدی مورد تاکید است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه تعدادی از افراد در قالب تعاونی‌های مسکن با مراجعه به زارعین و روستاییان توافق نامه‌هایی را با این افراد مبنی بر تغییر کاربری اراضی و تفکیک و قطعه‌بندی آن، امیدهای واهی را به اهالی می‌دهند در حالی‌که طبق قوانین و مقررات به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی زراعی کشاورزی خصوصاً اراضی مرغوب کشاورزی داده نمی‌شود.

عتباتی ادامه داد: این اراضی جزء سرمایه‌های ملی به شمار آمده و در تولید، اشتغال، استقلال ،خودکفایی و تأمین مواد غذایی استان بسیار موثر هستند، بنابراین اراضی به‌طور جدی مورد صیانت و حفاظت هستند.

وی خطاب به مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی نیز هشدار داد این صنوف باید مقررات مربوطه در این حوزه را به جد رعایت کنند در غیر این صورت و در صورت مشاهده موارد تخلف، این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی در راستای صیانت از اراضی ملی و اراضی مرغوب کشاورزی بسیار جدی بوده و با متخلفان در این حوزه به شدت و طبق قانون برخورد می‌کند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار