سکونت 2 هزار کردزبان در مغان!
انتظار می‌رود سرپرست فرمانداری پارساباد مغان به دلیل این اظهارات کاملاً کارشناسی و سنجیده مورد بازخواست و عزل قرار نگیرد.
کد خبر: ۸۶۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 16 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل، عدالت حاجی‌پور در جلسه پیشگیری از خشونت، اظهار کرد: نزدیک به ۲ هزار نفر کُرد زبان جهت انجام کار کارگری به شهرستان پارس‌آباد آمده و ساکن شده‌اند.

وی افزود: با توجه به تفاوت‌های فرهنگی فراوان امکان دارد این مهاجرت‌ها در آینده باعث بروز مشکلات فرهنگی، خشونت و آسیب‌های اجتماعی گردد.

به نوشته آران مغان، سرپرست فرمانداری پارس آباد مغان افزود: در شهرستان‌های اطراف با توجه به بافت جمعیتی یک فرهنگ ۹۰ درصدی همگون ساکن است و این امر سبب شده آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان‌ها کمرنگ باشد.

حاجی پور ادامه داد: در پارس‌آبادمغان به دلیل اقتصادی بودن منطقه و مهاجرپذیر بودن شهرستان فرهنگ‌های مختلف ساکن هستند و این ناهمگونی باعث مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: حضور اکراد و ریشه‌اندازی آنها در مغان در آینده می‌تواند مسئله‌ساز باشد.

به گزارش تابناک اردبیل،‌برخی رسانه‌های داخلی و فعالان فضای مجازی با استناد به تحلیل رسانه‌های خارجی پیرامون این سخنان و قضاوتی یک سویه و بزرگنمایی و ایجاد حساسیت، فرماندار پارساباد مغان را آماج اتهام قرار داده و نوشتند: این اظهارات او خوراک خبری برای رسانه‌های معاند ایران در جمهوری آذربایجان و ترکیه، bbc فارسی و ... را فراهم کرد.

فرماندار یک شهرستان به اعتبار مسئولیت شورای تامین مکلف است حوزه جمعیتی و سرزمینی تحت ماموریت خود را از همه جوانب تحت بررسی کارشناسی قرار داده و برای اداره آن کاملاً هوشمندانه و با تدبیر عمل کند و از این منظر نمی‌توان اظهارات فرماندار پارساباد مغان را مغایر با مصالح ملی خواند.

انتظار می‌رود سرپرست فرمانداری پارساباد مغان به دلیل این اظهارات کاملاً کارشناسی و سنجیده مورد بازخواست و عزل احتمالی قرار نگیرد.

ضمن این که تحلیل اخبار و گزارش‌های داخل ایران در رسانه‌های خارجی نمی‌تواند دلیلی برای زیرسئوال بردن مدیران و مسئولان کشور باشد چرا که رسانه های خارجی کاملاً بر اساس اهداف و ماموریت‌های خود عمل می‌کنند.

اخبار تائید نشده حاکیست که تعداد قابل توجهی از مهاجرین غیربومی موضوع این گزارش به وسیله پیمانکارانی در مجموعه کشت و صنعت مغان مشغول کار هستند.

استان اردبیل در آمارهای رسمی کشور به دلیل فقدان زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی و انباشت فقر و محرومیت و لشگر بیکاران، در رتبه ممتاز استان‌ مهاجرفرست به شمار می‌رود؛ ضمن این که شهرستان پارساباد مغان پس از شهرستان اردبیل رتبه دوم مهاجرت را به خود اختصاص داده است!؟

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
ایشون کاملا درست می فرمایند مگر جوانان ما خودشون بی کار نیستند چرا از یک استان بایک فرهنگ دیگر باید در این مناطق ساکن باشند آن هم ۲هزار نفر متاسفانه در استان اردبیل سوء مدیریت هابیداد می کند ومسیولین استان ما هم که به خواب رفته انداز مدیران ونمایندگان استان درخواست می شود هر چه زودتر در این زمینه کاری انجام دهندواقعا این مشکل می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد که در آینده غیر قابل جبران خواهد بود
جری و تام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
اینها همه برنامه ریزی شده و هدف دار است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
حضور اکراد در مغان به معنی نا امنی
ناشناس
|
France
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
هر ایرانی حق داره هر کجای ایران بخاد زندگی کنه.دوما فرمایش این اقا مثل اینه که مردم اهواز و بوشهر بگن گاز و نفت ماله ماست و مردم کردستان و اذربایجان تو زمستون از نفت استفاده کنند یا اینکه مردم سردشت بگن چرا اب سردشت رو میفرستید اذربایجان.یا اینکه شهید باکری میگفت به من چه صدام به خوزستان حمله کرده.چیزی که ملموسه وجود مسولینی با طرز فکر شهید باکریهاست نه کسانی که دنبال نفاق و دشمنی باشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
بااین حجم مهاجرت اکراد باعث اختلاف ودرگیری میشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار