واکاوی وعده 3 ساله بهنامجو برای اشتغال 65 هزار بیکار
در حالی نماینده اردبیل آمار بیکاران باسواد استان را 60 هزار نفر اعلام کرده که استاندار اردبیل وعده داده بود در برنامه 3 ساله 60 هزار بیکار را شاغل کند!
کد خبر: ۸۶۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 16 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل، آذرماه 96 و در کمتر از یک ماه از تصدی استانداری اردبیل از سوی اکبر بهنامجو، او در جلسه مشترک ستاد اشتغال و راهبری اقتصاد مقاومتی در محل استانداری گفت: باید با همت و تلاش و فداکاری، تعداد بیکاران استان را که در حال حاضر 65هزار نفر است در یک برنامه سه ساله به کمتر از 20هزار نفر کاهش داد.

بهنامجو این را هم افزود که در سه سال آینده در صورت مهار نشدن، این تعداد بیکاران به 85 هزار نفر خواهد رسید.

اکنون با گذشت افزون بر 30 ماه از مسئولیت اکبر بهنامجو و اتمام 3 سالگی استانداری، هیچ مقام مسئولی در استان حاضر نیست آمار دقیق و واقعی از بیکاران ارائه نماید.

استاندار اردبیل سال گذشته مدعی شد که 20 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و بنابراین این تعداد از بیکاران، شاغل شدند! معادله ای که کارشناسان آن را فاقد استانداردهای تعریف شده و دارای ابهامات بسیار توصیف کردند.  

اما حالا سیدکاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس اعلام کرده که فقط 60 هزار بیکار تحصیل کرده در استان دنبال شغل هستند.

مبنای آماری این نماینده مجلس معلوم نیست اما هر چه باشد نزدیک به واقعیت است.

مردم چندان به آمارهای رسمی مرکز آمار و دیگر دستگاههای مسئول در حوزه اشتغال و بیکاری اعتماد ندارند.

با توجه به آمار 60 هزار نفری بیکاران تحصیلکرده در استان بنا به گفته نماینده مجلس، در خوشبینانه ترین حالت ممکن باید پذیرفت که به اندازه همین تعداد نیز امروز بیکاران فاقد سواد در استان وجود دارد و لشگر بیکاران در استان در حال افزایش نگران کننده ای است.

حال باید منتظر ماند و دید واکنش دستگاههای مسئول به آمار ادعایی سیدکاظم موسوی چه خواهد بود؛ آیا مسئول ارشد استان و مدیران دستگاههای متولی به خاطر مصلحت هایی در مواجهه با نمایندگان جدیدالورود سکوت خواهند کرد یا این که به افکار عمومی پاسخ می گویند!؟

انتهای پیام   

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
یکی ازمحورهای توسعه استان بخش کشاورزی می باشد که با سرمایه گذاری تولید افزایش و سبب ایجاد اشتغال می شود وبا بحث‌های که اخیرا در فضای مجازی مبنی بر پیگیری عزیزانی از نمایندگان برای انتصاب فرد غیرمتخصص و بدون در نظر گرفتن شایستگی در بخش کشاورزی استان بخاطر حضور در ستاد انتخاباتی صورت می پذیرد باید این نماینده بعد از چندی به آمار بیکاران استان اضافه نماید
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
هر استاندار و قتی که حود و خانواده اش بجای تهران در استان خودشان ساکن شدند انوقت میتوانند برای ان استان کار کنند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار