کد خبر: ۸۵۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 07 June 2020

ابوطالب نصیری بخشدار بخش خورش رستم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: توفان و سیلاب به 15 واحد مسکونی موجود روستای سقزچی، مزارع کشاورزی ،محصولات باغی و دامداری‌های خسارات سنگینی وارد کرده است .

وی اظهار کرد: بر اثر این حادثه که شنبه شب رخ داد، پنج واحد مسکونی روستای سقرچی بطور 100 درصد آسیب دیده و تخریب شده و به 10 واحد مسکونی نیز بر اثر کنده شدن سقف شیروانی ویا فروریختن دیوار منازل تا 60درصد خسارت وارد شده است.

به گفته وی ، امداد گران جمعیت هلال احمر خلخال دیشب در محل روستا حضور یافته و نسبت به اسکان اهالی واحدهای مسکونی تخریب شده از توفان و سیل در حال اقدام هسند.

بخشدار بخش خورش رستم خلخال افزود: شدت باد و توفان به حدی بوده است که درختان گردوی کهنسال باغ‌های روستای سقزچی را از ریشه کنده و خسارات سنگینی را به مزارع کشاورزی ،محصولات باغی و طویله‌ها وارد کرده است .

نصیری بیان کرد: توفان و سیل همچنین به محصولات زراعی و باغی روستای قره تکان نیز خسارات سنگینی وارد کرده و میزان ریالی خسارات وارده امروز با اعزام کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان برآورد خواهد شد .

در عین حال بروز توفان همراه با بارش باران شدید عصر دیروز در شهر خلخال موجب شسکته شدن درختان باغ‌های مرکز و حاشیه این شهر شده و خساراتی را به باغ‌های میوه، سقف شیروانی واحدهای مسکونی وارد کرده است.

سیلاب و تگرگ روز شنبه همچنین در شهرستان‌های مشگین شهر ، گرمی و پارس آباد مغان نیز خساراتی در روستاها و شهر ببار آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار