نماینده مجلس مطرح کرد؛
عضو هیئت تحقیق و تفحص از واگذاری‌ شرکت‌های دولتی گفت: رئیس جمهور برای ابطال حکم فسخ واگذاری کشت و صنعت مغان فشار زیادی به هیئت واگذاری وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 14 May 2020

 به گزارش تابناک اردبیل،احمد علیرضا بیگی در گفتگو با مهر درباره تخلف صورت گرفته در ماجرای واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان، گفت: هیئت داروی با توجه به تخلفات صورت گرفته در واگذاری کشت و صنعت مغان رأی به فسخ این واگذاری داده است.

وی افزود: دولت اعمال نظرها و فشارهای شدیدی را بر هیئت داوری اعمال می‌کند تا در مرحله اول از ارجاع این پرونده به هیئت داوری جلوگیری کند و در این مرحله نیز رأی هیئت را تغییر دهد.

در این باره بخوانید
واگذاری کشت و صنعت مغان ابطال شد/دولت وتو کرد

عضو هیئت تحقیق و تفحص از واگذاری شرکت‌های دولتی اظهار داشت: رئیس جمهور رویه‌ای را در پیش گرفته و تلاش دارد تا نظرات خود را بر وزرا تحمیل کند. یکی از مصادیق تحمیل نظرات رئیس جمهور به وزرا رفتاری است که روحانی با وزیر صنعت انجام داد.

علیرضا بیگی با بیان اینکه وزرا نیز از امنیت برخوردار نیستند. گفت: دوشنبه هفته گذشته رئیس جمهور در جلسه سهام عدالت، وزیر اقتصاد و دادگستری را مورد عتاب قرار داده است که باید رأی فسخ واگذاری کشت و صنعت مغان را برگردانید و این ماجرا را جمع کنید. این رفتار با توجه به رویه رئیس جمهور طبیعی است.

وی افزود: صرف نظر از اینکه عزل «رحمانی» درست یا غلط بوده است، اعمال نظر رئیس جمهور بر وزرا، کار غلطی است. ما اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهور، نظرات شخصی خود را که دلایل مختلفی برای اعمال آن وجود دارد به وزرا تحمیل کند و آنها را وادار به تخلف از قانون نماید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد فسخ واگذاری ماشین سازی تبریز نیز همین رویه اعمال شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش دارد با ایجاد شبهه و تشویش، برگرداندن ماشین سازی به ایدرو را مورد خدشه قرار دهد تا این اعاده صورت نگیرد. متأسفانه در درون دولت نیز به واسطه بی علاقگی و بی انگیزگی به تحویل گرفتن این مجموعه‌ها نسبت به این رویه، استقبال وجود دارد. چون دولت به این شرکت‌ها به عنوان مجموعه‌هایی که مجبور است به آنها پول تزریق کند، نگاه می‌کند.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: در مورد هپکو نیز چنین رویه‌ای وجود دارد. متأسفانه شاهد هستیم که هپکو نیز در آینده‌ای نزدیک به سرنوشت ارج و بلّا مواجه شود. به نظر می‌رسد رئیس جمهور تلاش دارد با تحمیل عقاید خود چارچوب‌های قانونی را مورد خدشه قرار دهد.

وی تصریح کرد: در مورد تشکیل شورای عالی مدیریت بحران نیز رئیس جمهور این رفتار را داشت و برخلاف قانون مانع تشکیل جلسه شورای عالی بحران شد. به نظر می‌رسد آقای رئیس جمهور تلاش دارد سرزمین سوخته از خود به جای گذارد. قطعاً مجلس یازدهم به جد با رئیس جمهور برخورد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد ساز و کارهای قانونی به واسطه نیات شخصی رئیس جمهور مورد خدشه قرار گیرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
انگار نمایندگان پارساباد ومغان لال هستن که نماینده تبریز دفاع می کنه.
روحانی رای منو پس بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار