رزمایش فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد
متاسفانه برای بار دوم روند گسترش این بیماری در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل افزایش یافته و اردبیل را در وضعیت قرمز قرار داده است.
کد خبر: ۸۴۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 11 May 2020

به گزارش تابناک اردبیل، رزمایش آموزشی و فرهنگی فاصله‌گذاری اجتماعی در حالی در اردبیل برگزار شد، که همچنان این شهر روی خط قرمز کرونا گام برمی‌دارد.

در این رزمایش که با شعار « بافاصله‌گذاری اجتماعی ایمن بمانیم » در اردبیل و با حضور اکیپ‌های مرکز بهداشت آغاز شد، قرار است به صورت فراگیر ارتقای فرهنگ سلامت، آموزش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استمرار رعایت بهداشت و مقابله با کرونا در اردبیل عملیاتی و اجرایی شود.

فرماندار اردبیل 21 اردیبهشت در این رزمایش اظهار کرد: همچنان وضعیت اردبیل در کرونا در شرایط هشدار و قرمز قرار دارد و ما به هیچ وجه نباید شیوع کرونا را نادیده بگیریم.

مسعود امامی یگانه خاطرنشان کرد: روزانه مراجعاتی را به بیمارستان‌ها و حتی مرگ و میر را در شیوع کرونا شاهد هستیم و انتظار می‌رود مردم امر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و نسبت به این موضوع سهل‌انگاری نداشته باشند.

وی افزود: در قالب این رزمایش بیش از 40 اکیپ مرکز بهداشت استان با 120 نفر در مناطق مختلف شهر به ویژه بازار و اصناف پرتردد حضور پیدا می‌کنند تا توصیه‌های بهداشتی و آموزش لازم را در پیشگیری و مقابله با کرونا ارائه کنند.

فرماندار اردبیل گفت: این شرایط را تا رسیدن به نقطه سفید و شرایط عادی ادامه خواهیم داد و از همشهریان نیز انتظار داریم در مراجعه به نانوایی‌ها، بازار و سایر مکان‌های اجتماعی فاصله‌گذاری را رعایت کرده و به موازین بهداشتی پایبند باشند.

امامی یگانه به نزدیکی تعطیلات عید سعید فطر اشاره و تصریح کرد: به هیچ وجه مراکز گردشگری و مسافرپذیر ما در این ایام ارائه خدمات نخواهند کرد و تعطیلی این واحدها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی مردم را بیشتر متوجه خطرات و آسیب‌های کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنیم تا به صورت جامع و فراگیر شاهد شکسته شدن زنجیره انتقال این ویروس در اردبیل باشیم.

اما این رزمایش که به صورت نمایشی در شهر اردبیل آغاز شد، در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی می‌شود تا اکثر شهرهای استان اردبیل که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، بیش از پیش متوجه امر پیشگیری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شوند که به نظر می‌رسد در این زمینه تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت اعمال برخی از محدودیت‌ها باشد.

مردم نباید کرونا را تمام شده تلقی کنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: بیماری کرونا در شهرستان‌های پرجمعیتی نظیر اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر همچنان جولان می‌دهد و ضرورت دارد مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

خسروی خاطرنشان کرد: در همه اماکنی که تجمع زیاد است باید فاصله یک و نیم تا دو متری رعایت شود که همراهی مردم در این زمینه بسیار بااهمیت است و انتظار می‌رود مردم کرونا را تمام شده تلقی نکنند.

وی افزود: برای ریشه‌کنی و کنترل این ویروس منحوس همه شهروندان باید پای کار بیایند و موازین بهداشتی را رعایت کرده و اجازه ندهند این بیماری بخش عظیمی از خانواده‌ها و گروه‌های سنی جامعه را درگیر کند.

 احتمال اعمال محدودیت‌های جدید

به گزارش تابناک اردبیل،‌ بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم گفت: روند افزایش ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل بعد از ایام عید رو به کاهش بود و این کاهش با شیب کم انجام می‌گرفت.

وی بیان کرد: در روزهای نخست اردیبهشت ماه برخی از شهرستان‌های شمالی استان از وضعیت قرمز خارج شده و وارد وضعیت سفید شده بودند که متاسفانه به علت عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم این منطقه دوباره این شهرستان‌ها در حالت قرمز قرار گرفتند.

ندایی اضافه کرد: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری احتمال تشدید محدودیت ها در سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار