برای اولین بار،‌ پلاسما درمانی برای مبتلایان به کرونا در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) انجام شد.
کد خبر: ۸۴۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 10 May 2020

به گزارش تابناک اردبیل؛ دکتر ایرانی‌جم فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: پلاسما درمانی یعنی تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آنها توانسته بیماری را مهار کند .

ایرانی‌جم افزود: بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند در اوایل شروع بیماری سیستم ایمنی بدنشان فعال نشده و‌ توانایی مبارزه با این ویروس را ندارند در اینصورت پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر در این بیماران و کمک به بهبود وضعیت آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اهدای پلاسما لازم هست حداقل بیست و هشت روز از شروع بیماری بگذرد و بعد از تایید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون ، فرد بهبود یافته اقدام به اهدا کند اظهار داشت: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان، از پیشرفت بیماری ممانعت کرده و نیاز به بستری در بخش های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد .

ایرانی جم افزود: روش پلاسما درمانی از هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل آغاز شده ‌و با عنایت خداوند متعال، حال بیماران دریافت کننده پلاسما رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند .

این فوق تخصص خون و انکولوژی ادامه داد: این روش درمانی در چند استان کشور در حال انجام هست و اثرات امیدبخش ونتایج امیدوار کننده آن کاملا مشهود و مورد تایید مراجع علمی کشور قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: جهت بهره مندی تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کرونا ازاین روش درمانی افرادی که بعد از ابتلا به بیماری کرونا سلامت خود را به دست آورده اند به شکرانه این نعمت الهی و بازگشت به آغوش خانواده می‌توانند با اهدا بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون اردبیل به یاری بیماران نیازمند و بدحال بستری در مراکز درمانی کرونا بشتابند.

هموطنان عزیز جهت اطلاعات بیشتر و هماهنگی با انتقال خون برای اهدا پلاسما با شماره 33237169 تماس حاصل فرمایند .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار