کد خبر: ۸۴۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 10 May 2020

در عصر ارتباطات و پیچیدگی جوامع امروز که مبتنی بر تکنولوژی و نواوری های فناورانه است ارتباطات را نمیتوان نادیده گرفت.

روابط عمومی در سازمانها واحدهایی پویا و فعال هستند که قطعا نقش بسیار مثبتی را در تحقق اهداف سازمانی ایفا میکنند و با فعالیت های شبانه روزی حیات یک سازمان را تضمین میکنند.

بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی در ارتقا اهداف سازمانها واقعیتی انکارناپذیر است که در دهه های اخیر نشان داده است سازمانهایی که در تحقق اهداف خود موفق عمل کرده اند ناشی از مشارکت و مداخله روابط عمومی ها بوده است.

روابط عمومی ها با انجام فرایند اطلاع یابی، پردازش اطلاعات، واطلاع رسانی، توجه به اصول اخلاقی برنامه ریزی راهبردی و مشاوره ای و در حال حاضر با بهره گیری از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و تعیین سیاست و خط مشی نقش تعیین کننده ای را برای سازمان ایفا کرده و با نقش کاربردی و کارامدی خود سازمان در راستای تحقق اهداف یاری میکنند.

در واقع روابط عمومی ها با ابزار ارتباطی و ایجاد ارتباط دو سویه با مخاطبان میتوانند استراتژی یک سازمان را تحت تاثیر قرار داده و بعنوان ستون اصلی و یاریگر سازمان خود باشند.

روابط عمومی ها به عنوان گلوگاه و مجرای ارتباط بین دستگاه های اجرایی و نظارتی با مردم ، نقش ارزنده ای را در آگاه سازی و بیان عملکردهای صورت پذیرفته دارا می باشند.

با شیوع ویروس کرونا و گسترش هر چه بیشتر گرایش مردم به سمت پیگیری اخبار و رخدادهای روز ، اهمیت توجه به نقش روابط عمومی مشخص تر شد .که در این باب لازم هست مسئولان مربوطه توجه بیشتر به این جایگاه داشته باشند.

من حیث المجموع نقش روابط عمومی های استان را در حال حاضر می توان مثبت ارزیابی کرد،چرا که در امر اطلاع رسانی، آگاهی دهی و آموزش های لازم بهداشتی، چه برای کارمندان و همکاران و چه برای شهروندان نقش مفیدی را به نمایش گذاشتند.

توجه به فضاهای رسانه ای جدید از نقاط قوت دیگر روابط عمومی های استان می باشد که ایجاد هماهنگی بین رسانه ها موجبات آرامش روحی مردم را در این مدت مخاطره آمیز فراهم آورد.

اما متاسفانه عدم وجود نظام هماهنگ و موازی کاری در اطلاع رسانی های روابط عمومی های استان، بخصوص در مرکز استان از نقاط ضعف این سیستم به شمار می آید که گاها نیز موجب سردرگمی مردم می شود ، در این باب انتظار می رود، ضمن ایجاد هم آوایی و هماهنگی هر چه بیشتر و با ایجاد تک صدایی بر گسترش اشاعه عملکردهای مثبت صورت گرفته تلاش گردد.

به حاشیه راندن روابط عمومی های شهرستان ها نیز از جمله آسیب هایی هست که می تواند در آینده موجب ایجاد برخی ناهماهنگی ها شود ، که در این حوزه لازم است روابط عمومی های شهرستان ها نیز توسط همتایانشان در مرکز استان تقویت شده و باب تعامل هر چه بیشتر با آن عزیزان گشوده شود.

مجتبی لاله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار