چرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اوج بحران برکنار شد
گفته می شود به دنبال برکناری اخوان اکبری در اوج بحران کرونا از ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، روسای بیمارستان های امام خمینی اردبیل و ولیعصر مشکین شهر نیز از سمت خود عزل شده اند.
کد خبر: ۸۳۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 12 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل، سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز شنبه 23 فروردین در اقدامی غیرمنتظره دکتر قدرت اخوان اکبری رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را از مسئولیت خود برکنار و شهرام حبیب زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه را به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرد.

پشت پرده اخراج اخوان اکبری در اوج بحران کرونا

گفته می شود دلیل برکناری اخوان اکبری، اظهارات او و برخی مدیرانش درباره آمار بیماران کرونایی و اصرار رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به شفافیت هر چه بیشتر و پرهیز ار پنهان کاری در این باره بوده است.

در این باره بخوانید
"اخوان‌اکبری" از کرونا بهبود یافت؟!
پس از اخراج رییس دانشگاه اردبیل، معاون آموزشی قم نیز برکنار شد

در این حال از سوی برخی افراد شایعه شده که دلیل قربانی شدن اخوان اکبری، اجرایی نکردن دستوالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت در زمینه غربالگری و فرایند بستری و درمان بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بوده است.  

اخوان اکبری اواخر سال 95 طی حکمی از سوی وزیر وقت بهداشت به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اردبیل منصوب شد.

آیا واقعاً اخوان اکبری کرونا مبتلا بود؟

او هفته آخر اسفندماه با تشخیص تست مثبت به بیماری کرونا مبتلا و در قرنطینه خانگی به سر می برد اما در دوره قرنطینه و بهبودی او، حتی یک خبر نیز درباره آخرین وضعیت او مخابره نشد و تردیدها را نسبت به انتشار چنین خبری افزایش داد!

مقارن با قرنطینه اخوان اکبری، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در 28 اسفندماه گذشته، دکتر افشین فتحی را به عنوان قائم مقام تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل منصوب کرد.

تحمیل قرنطینه خانگی به فرمانده ستاد مبارزه به کرونا اردبیل

گفته می شود اخوان اکبری اساساً به بیماری «کرونا» مبتلا نبوده و مسئولان وزارت بهداشت به دلیل آن که شرایط زمانی را برای عزل او مناسب تشخیص نداده بودند، طی هماهنگی با اخوان اکبری و پذیرش قرنطینه تحمیلی تصمیم بر این شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به طور غیررسمی مسئولیت خود را به قائم مقام منصوب از سوی معاون کل وزارت بهداشت تفویض کند!؟

قدرت اخوان اکبری در دوره تصدی مسئولیت خود در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مدیری «مردمی» شهرت داشت و مدیران منصوب او بالاخص دکتر فرزانه رئیس بیمارستان امام خمینی اردبیل ارتباط نزدیکی با مراجعین و بیماران ایجاد کرد.

سکوت استاندار اردبیل

این اتفاقات غیرمعمول در فرماندهی ستاد مقابله با کرونای استان در شرایطی است که استاندار اردبیل همچنان سکوت اختیار کرده و مقامات مسئول حاضر به شفافیت و پاسخگویی به ابهامات به افکار عمومی و شایعات پیرامونی نیست.

در همین حال خبر رسید که معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم، پس از اعتراف ناخواسته‌اش در رسانه ها مبنی بر پنهان‌کاری وزارت بهداشت در مورد ابتلای بیماران به کرونا، برکنار شد.

فرماندهی ستاد ملی مبارزه با کرونا تغییر یابد

به گزارش تابناک اردبیل، عزل و نصب های این چنینی در اوج بحران کرونا از سوی وزارت بهداشت بیانگر اوضاع متزلزل و پرتنش این وزارتخانه به عنوان فرماندهی ستاد ملی مبارزه با کروناست؛ اکنون وقت آن است که ریاست این ستاد را شخص رئیس جمهور بر عهده گرفته و اجاره ندهد حواشی بر این ستاد غلبه کرده و جامعه را وارد مخاطرات جدی تری کند.     

انتهای پیام  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
سلام ، اتفاقا ایشان مدیری کاملا سیاسی بودند و سیاسیکاریهای ایشان باعث عدم کنترل این ویروس منحوس در سطح استان بود . انتصابهای سیاسی و جناحی نامبرده شهره و زبانزد عام وخاص در بین مردم بود . دکتر فرزانه هم ازهمین طیف بود در آینده نزدیک چهره ها بیشتر مشخص خواهد شد و پشت پرده های زیادی روشن خواهد شد البته بعداز شروع بکار نمایندگان منتخب اردبیل .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
چرا رای به نظرات نمادین شده و عمل نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
با سلام
فقط یه سوال مطرح می کنم شما به عنوان صاحب نظر رسانه ای آیا واقعا همین خبری که مطرح کرده اید بی طرفانه است یا سیاسی هستش اگر جواب تان بی طرفی است برای خودتان دروغ گفته اید که امروزها خیلی کمتر کسی به خود دروغ نمی گوید اگر بگویید سیاسی هست با زمان و فضای سیاسی فعلی جور در نمیاد البته به آقای دکتر اخوان خسته و نباشید عرض نموده و آرزوی توفیق شان مسئلت داریم ولی آنچه حقیقت است حداقل شما به عنوان یک رسانه بهتر از همه میدانید کلیه سیستم های اداری و دستگاه های اداری سالهاست به ناکجا آباد می رود و سیستم سلامت هم از این سیاست زدگی مصون نبوده و سالها پیش سکان دارانش مبتلا به بیماریهای صعب العلاجی همچون بی تعصبی به سیستم و بی تفاوتی به مردم و ثروت اندوزی و ترجیح دنیایشان به آخرت شان شده اند خوشا به حال آنانی که فرصت مسئولیت را به فرصت خدمت تبدیل و توشه ای برای آخرت خود فراهم و موجب رضایت خدا و خلق خدا را بوجود آورند در اینصورت است که به سر منزل مقصود می رسیم و حمایت و عرق ملی خود را نسبت به اسلام به ورطه ظور می رسانیم .
یاشار
|
United States
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
با سلام پیشنهاد می کنم دو مورد زیر را بررسی کنید:
۱- از نزدیکان ایشان افراد زیادی پزشک و کادر درمانی هستند. چه تعداد از این افراد در دوران کرونا در بیمارستان‌ها حضور دارند؟؟؟
۲- از اقوام و نزدیکان ایشان در طول دوران ریاست چه کسانی و با چه تخلفاتی به عنوان عضو هیات علمی استخدام شده و یا به عنوان تعهد خدمت در بیمارستان‌های مرکز استان بکار گرفته شده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اتفاقا ایشون نه سیاسی کارن و نه غیره. ایشون پزشکی هستن که چندین سال تو اردبیل به کار مداوای همین مردم مشغول بوده اند و دلیل عزل ایشون هم دادن آر درست مبتلایان در شبکه استانی اردبیل بود. ایشان سه روز پیش در هنگام اعلام آمار روزانه گفتند که ما از روی تست 44 مرد مبتلا داریم و از روی سی تی اسکن ما 110 مورد رو شناسایی کردیم و 80 درصدشون رو بستری. ولی چون باید فقط آمار تست رو اعلام کنیم به همین راستگویی و وجدان پزشکی ایشون بود که آقایون بهشون بر خورده بود و کنارش گذاشتن.
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
سلام.خدابخیرکند،چندباری که به مطب دکترحبیب زاده مراجعه کردیم اصلا برخوردخوبی بامراجعان نداشتند.
جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خاک بر سر من که پذیرش کانادا رو قبول نکردم و در این استان با این مدیریت های ثانیه ای باید بپوسم
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
خخخخ آره بدین دست رییس جمهور خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
فرزانه
|
United States
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
خوشحالم از اردبیل اومدم آمریکا
کرامتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
یاشاسین اردبیل.هرکسی لیاقت این شهرپرافتخاررونداره
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
نژاد پرست تغییر کرده به شهرپرست حرف حق تلخه به مذاق وزارت خوش نیومده امار ده برابر امار رسمیه این چیزی که ما تو مراکز کرونا میبینیم ملت اعتمادشون به تست از دست دادن و فقط سی تی اسکن انجام میدن اونم جزو امار حضرات نیست
کامبیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
بای بای هزار فامیل بای بای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار