رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از عموم‌ مردم به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواست تا در مرحله دوم طرح غربالگری مشارکت کنند.
کد خبر: ۸۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 08 April 2020
اردبیلی‌ها در مرحله دوم طرح غربالگری ویروس‌کرونا مشارکت کنند

به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری در تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی ٢۶ نفر دیگر در استان اردبیل به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی کل موارد مثبت قطعی را ۶۴٨ نفر شمرد و افزود: ۳۳۳ نفر نیز بدین منظور در سطح استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر به دلیل ابتلای قطعی به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند، یادآور شد: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در اردبیل به ۱١٠ نفر رسید.

اخوان اکبری با اشاره به اینکه ۴۸ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه اردبیل بستری هستند، یادآور شد: از ابتدای شروع کرونا یک هزار و ۷۵۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند از این تعداد یک هزار و ۲۳۷ نفر بعد از درمان مرخص شدند.

وی تعداد موارد سی تی اسکن مثبت در طی ٢۴ ساعت گذشته را ٢١۵ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای شروع بیماری کرونا در استان روزانه به طور متوسط ١٠٠ مورد سی تی اسکن مثبت داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه از تمامی مردم عزیز استان به خصوص افراد مسن بالای ۶٠ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابتی‌ها، بیماران قلبی عروقی، سرطان، افرادی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند و مادران باردار درخواست کرد تا در مرحله دوم طرح غربالگری مشارکت کنند.

اخوان اکبری در پایان بر ادامه تعطیلی تا پایان ماه، رعایت فاصله اجتماعی به خصوص در وسایل نقلیه عمومی و مراکز خرید، عدم انجام مسافرت و خانه نشینی تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار